Auchan Titan - Regulament de organizare și funcționare a sistemului de parcare cu plată din parcarea Centrului Comercial Auchan Titan
Regulament de organizare și funcționare a sistemului de parcare cu plată
din parcarea terană și subterană a Centrului Comercial Auchan Titan
aflat în proprietatea IRIS TITAN SHOPPING CENTER S.R.L.
(“Proprietarul Centrului Comercial” și/sau “Administrația Centrului Comercial”)
PREAMBUL
Prezentul Regulament stabilește regulile generale care trebuie respectate de către toți vizitatorii Centrului Comercial Auchan Titan (“Centrul Comercial”) și în special de către conducătorii auto care folosesc parcarea (a se înțelege parcare terană și subterană) Centrului Comercial, în scopul utilizării cât mai eficiente a locurilor de parcare existente și a fluidizării traficului.
Parcarea Centrului Comercial reprezintă o proprietate privată iar accesul conducătorilor auto în interiorul ei se face doar în condițiile respectării prezentului Regulament și a legislației rutiere. Conform legislației rutiere aplicabile, parcarea Centrului Comercial se clasifică și se încadrează în categoria drumurilor de utilitate privată deschise circulației publice; administratorul drumului/ parcării este Proprietarul Centrului Comercial.
Prin solicitarea de emitere a tichetului de acces în parcarea subterană a Centrului Comercial, conducătorul autovehiculului acceptă și se obligă să respecte condițiile prezentului Regulament.
CAPITOLUL 1 – DISPOZIȚII GENERALE
Art.1. În sensul prezentului Regulament, locurile de parcare sunt spațiile special amenajate in parcarea terna si subterana din Centrul Comercial, delimitate prin marcaje perpendiculare sau oblice fata de marginea părții carosabile.
Art.2. Fiecare conducător auto are obligația să parcheze corespunzător autovehiculul astfel încât să ocupe un singur loc de parcare și să nu îngreuneze/împiedice ocuparea locurilor de parcare aflate în imediata apropiere.
Art. 3. Administrația Centrului Comercial își rezervă dreptul de a delimita anumite zone din incinta parcării subterane în care se vor aplica reguli specifice asa cum va stabili Proprietarul Centrului Comercial.
Art.4. Accesul în parcarea Centrului Comercial se realizează prin solicitarea și obținerea tichetului de acces de la barierele special amenajate la fiecare punct de intrare. Părăsirea parcării se realizează exclusiv în urma validării și achitării tarifului de parcare, utilizând tichetul de acces.
CAPITOLUL 2 – PROGRAMUL DE FUNCȚIONARE A PARCĂRII CU PLATĂ
Art.5 Programul de funcționare al parcării cu plată a Centrului Comercial este următorul:
Luni – Duminică în intervalul orar 07:00-23:59
Art.6 În funcție de gradul de ocupare a locurilor de parcare sau de alte situații excepționale, Administrația Centrului Comercial poate restricționa temporar accesul în incinta parcării subterane.
CAPITOLUL 3 – SISTEMUL DE PLATĂ - TARIFELE ȘI REGULILE APLICABILE
Art.7 Parcarea cu plată în spațiile special amenajate, prevăzute în prezentul Regulament se bazează pe principiul tarifului orar.
Art.8 Tariful orar aplicabil pentru parcare, include TVA si este următorul:
Luni – Duminica între orele 07:00 – 23:59
- NETARIFABIL – primele 2 (două) ore consecutive de parcare într-o zi calendaristică;
- 2lei /oră – a 3 a şi a 4-a oră de staționare;
- 10 lei/oră – după 4 ore de staționare (cele 2 ore netarifabile + 2 ore tarifate cu 2 lei/oră);
Tariful afișat este pe oră întreagă și nu este fracționabil.
Orice diviziune a intervalului orar va fi tarifată luând în considerare tariful pentru o oră întreagă.
Primele 120 (o sută douăzeci) de minute sunt netarifabile.
Abonament lunar : 300 (trei sute) lei fără tva în limita locurilor disponibile in parcare.
Ruperea barierei de catre clientii centrului comercial si parcării se taxează cu suma de 150 de lei si se poate achita la casieria centrului comercial in timpul programului de lucru.
Deblocarea numarului de inmatriculare pentru redobandirea accesului in parcarea centrului comercial se face dupa achitarea prejudiciului cauzat. (contravaloare daune echipamente, contavaloare tichet pierdut, contravaloare tichet neachitat, etc). Utilizatorul masinii al a carui numar de inmatriculare a fost blocat in sistem, va depune cerere la dispeceratul de parcare,iar analizarea cererii se va face in cel mult 3 zile lucratoare. In cazul in care rezolutia administratiei centrului comercial este de achitare a unui prejudiciu, petentul va redobandi dreptul de acces dupa dovada achitarii prejudiciului. Orice rezolutia a administratiei centrului comercial se va comunica petentului si va fi fundamentata pe prevederile prezentului regulament.
După achitarea tarifului, dreptul de parcare se anulează. Ieșirea din parcare se va realiza în maximum 15 (cincisprezece) minute de la achitarea tarifului. În caz contrar se va datora tariful pentru încă o oră de parcare.
Art.9 Tariful pentru parcare se achită pe baza tichetului de acces astfel:
a) La Automatele de plată amplasate la intrările/ieșirile din nivel 0 si -1 din Centrul Comercial cu folosirea bancnotelor direct la automat, unde se introduc atâtea cât sunt necesare până la concurența sumei ce reprezintă tariful aplicabil. Nu sunt acceptate bancnote cu valoare nominala mai mare de 100 (o suta) RON. Plata la automat se poate realiza si pe baza cardului bancar .
b) În sistem manual, la punctul de plată special amenajat in parcarea subterană a Centrului Comercial, respectiv la barierele de ieșire spre Jean Steriadi (începând cu 1 ianuarie 2024).
Art.10 În cazul pierderii, distrugerii sau deteriorării tichetului de acces parcare, se poate solicita eliberarea unui duplicat la punctele de plată mai sus menționate, contra sumei de 50 (cincizeci) lei (TVA inclus), zilnic.
Art.11 In cazul pierderii tichetului de parcare, conducătorul auto trebuie să precizeze numărul exact al locului si nivelului aferent de parcare pentru care a pierdut tichetul de parcare, în scopul identificării în sistemul automat.
Art.12 Mențiuni referitoare la abonații parcării Centrului Comercial:
• Valoarea abonamentului este de 300 (trei sute) lei + TVA/lună.
• Pierderea sau distrugerea cardului de abonat se taxeaza cu 50 euro ( TVA inclus).
• In cazul pierderii cardului de abonat se va anunta Centrul Administrativ pentru blocare card.
• Prin plata unui abonament, clientul beneficiază de un loc de parcare nenominal, in limita disponibilitatii locurilor de parcare la intrarea in parcarea Centrului Comercial pe toată durata de valabilitate a abonamentului.
• Pentru prelungirea valabilitatii abonamentului, clientul va informa Centrul Administrativ cu o saptamana inainte de expirare. Valabilitatea cardului se prelungeste dupa achitarea contravalorii abonamentului.
• Daca un abonat isi uita/rataceste cardul va intra in parcare folosind un tichet si va anunta de urgenta persoana de contact stipulata in contract.
• Accesul /iesirea din parcare se va face in intervalul 06:00-23:59. Pentru situatii neprevazute care presupun depasirea acestui interval se va anunta de urgenta persoana de contact stipulata in contract sau se va adresa în scris pe adresa de e-mail: parcare@auchantitan.ro
• Cardul de parcare este nominal si nu se poate instraina.
Art.13 Autovehiculele parcate cu incalcarea prezentului Regulament vor fi blocate si/sau ridicate, transportate și depozitate/ amplasate în locuri speciale în scopul fluidizarii traficului și conștientizării conducătorilor acestora cu privire la necesitatea respectării prezentului Regulament, pe cheltuiala deținătorului sau conducătorului autovehiculului respectiv.
CAPITOLUL 4 – REGULILE DE TRAFIC ȘI PARCARE
Art.14 Administrația Centrului Comercial își rezervă dreptul de a interzice accesul anumitor autovehicule în incinta parcării subterane sau terane.
Art.15 Înălțimea maximă admisă în parcarea subterana este intre 1.9 m si 2.1 m in functie de zone. Autovehiculele care depășesc această înălțime, nu vor fi admise în parcarea subterană. Viteza maximă de deplasare în interiorul parcării subterane sau terane este de 10 km/h, iar conducătorii auto sunt obligați să respecte cu strictețe semnificațiile marcajelor și ale indicatoarelor rutiere amplasate.
Este interzis accesul in parcarea subterana a vehiculelor cu tracțiune animală precum și a autovehiculelor dotate cu instalații GPL sau celor cu remorci. In cazul in care, Administratia centrului comercial identifica prezenta autovehiculelor mai sus mentionate in parcare, prin reprezentanti sau prestatori, va proceda la evacuarea acestora.
Art.16 Parcarea autovehiculelor este permisă numai în spațiile special amenajate în acest scop, marcate cu marcaj special.
Art.17 Este interzis accesul autovehiculelor de livrare sau aprovizionare in pacarea subterana.
Art.18 Locurile de parcare rezervate persoanelor cu dizabilitati vor putea fi utilizate doar de către autovehiculele ce au afișat cardul-legitimație eliberat de autoritățile competente, care conține semnul internațional reprezentativ . Persoanele cu dizabilitati care dețin cardul-legitimație au dreptul de a parca fara a li se percepe vreun tarif pe locurile special amenajate și marcate în acest sens. În acest sens, se va prezenta cardul-legitimație reprezentantului Centrului Comercial în vederea anulării tichetului de acces, implicit a tarifului pentru parcare. Folosirea cardurilor-legitimații false în scopul obtinerii avantajelor mai sus mentionate se va reclama organelor de poliție, iar conducătorul auto va fi obligat să achite integral tariful de parcare.
Art.19 Intrarea în parcarea centrului comercial după emiterea tichetului de acces reprezintă acordul tacit al conducătorului auto privind aplicarea dispozițiilor prezentului Regulament, inclusiv a prevederilor Art.13, cu privire la blocarea si/ sau ridicarea, transportul și amplasarea/ depozitarea în locuri speciale a autovehiculelor parcate neregulamentar sau cu încălcarea prezentului Regulament, precum si cu privire la aplicarea tarifelor aferente blocarii și/sau ridicarii, transportării și depozitării acestora.
Art.20 Administrația Centrului Comercial va duce la îndeplinire prezentul Regulament și va aplica sancțiuni corespunzătoare. În cazul în care se încalcă prevederile legale în vigoare, Administrația Centrului Comercial va informa organele abilitate ale statului în vederea constatării faptei și aplicării de sancțiuni corespunzătoare.
Art.21 În parcarea Centrului Comercial este interzisă orice fel de manifestare zgomotoasă prin orice cale, cu excepția cazurilor în care există aprobarea prealabilă în scris a Administrației Centrului Comercial.
Art.22 Conducătorii auto, clienții și vizitatorii se obligă și acceptă următoarele:
a) Să nu utilizeze parcarea pentru activități periculoase, ilegale, imorale sau pentru practicarea cersetoriei;
b) Să nu utilizeze parcarea în vederea reparației autovehiculelor, activitatilor de mentenanta auto sau altor activități de acest gen;
c) Să nu organizeze în parcare nici o reuniune politică sau publică, greve, spectacole sau activități comerciale;
d) Să nu campeze în parcare și să nu organizeze picnicuri, sporturi sau alte activități în aria acesteia;
e) Să nu distribuie materiale publicitare sau alte afișaje fără acordul scris al Administrației Centrului Comercial;
f) Să nu întreprindă nimic de natură a genera perturbarea ordinii publice, pagube sau inconveniente, atât parcării subterane cât și utilizatorilor acestora;
g) Să nu lase în autovehicule animale nesupravegheate sau substanțe periculoase;
h) Să nu lase minorii nesupravegheați în parcare sau în autovehiculele parcate;
i) Sa nu desfasoare sesiuni foto profesionale fara acordul scris al Administrației Centrului Comercial;
j) Sa nu utilizeze claxoanele autovehiculelor;
k) Sa nu staţioneze voluntar autovehiculele cu motorul aflat în funcţiune;
l) Sa nu polueze cu substanţe inflamabile, periculoase ori de natură organică;
m) Sa nu initieze, sau sa participe la intreceri in cadrul parcarii, fara acordul Administrației Centrului Comercial;
n) Sa nu-si lase la vedere bunurile, Administratia si/sau Proprietarul Centrului Comercial neasumandu-si raspunderea pentru disparitia acestora;
o) Sa pastreze curatenia in cadrul parcarii si sa arunce resturile in locurile special amenajate;
p) Sa nu efectueze manevre ce pot fi periculoase pentru ceilalti participanti la trafic;
q) Sa nu-si testeze masina in cadrul parcarii;
r) Sa nu deterioreze parcarea sau orice elemente ale acesteia;
s) Sa parcheze in locurile special amenajate, fara a afecta dreptul la parcare al celorlalti utilizatori ai parcarii;
t) Să nu parcheze autovehiculele pe un interval mai mare de 48 de ore consecutive.
u) Sa nu fumeze in incinta parcarii subterane, iar in parcarea terana sa fumeze in locurile special amenajate.
v) Să îşi deszăpezească autovehiculele în timpul sezonului rece, înainte de a accesa parcarea.
Art.23 Administrația Centrului Comercial va asigura utilizatorilor parcării condiții civilizate de parcare, respectiv curățarea și iluminarea corespunzătoare a locurilor de parcare. Camerele video instalate in parcare sunt destinate exclusiv supravegherii fluxurilor de trafic; inregistrarile video nu vor fi disponibile publicului, dar vor putea fi puse la dispozitia autoritatilor.
Art.24 Este interzisă parcarea pe o perioadă mai mare de 2 zile calendaristice consecutive pe locurile de parcare, iar Administrația Centrului Comercial poate bloca și/sau ridica, înlătura din incinta parcării subterane, pe cheltuiala conducătorului auto, orice autovehicul ce depășește acest termen.
CAPITOLUL 5 – OBLIGAȚIILE CONDUCĂTORULUI AUTO
Art.25 Conducătorul auto este obligat să respecte în totalitate Regulamentul de funcționare a parcării Centrului Comercial, iar în cazul în care va încălca oricare dintre prevederile prezentului Regulament, conducatorului în cauza i se va aplica sancțiunea corespunzătoare, inclusiv blocarea și/sau ridicarea, transportul și depozitarea autovehiculului parcat necorespunzător sau cu încălcarea prevederilor prezentului Regulament sau ale legislației aplicabile.
Art.26 Conducătorii autovehiculelor nu vor intra în parcare fără tichetul eliberat la deschiderea barierei de acces, având în vedere faptul că ieșirea din parcare este permisă numai după achitarea și validarea tichetului de parcare.
Art.27 Eventualele avarii produse atât autovehiculelor proprii cât și altor autovehicule sau instalații de către conducătorii auto, pe timpul deplasării sau staționării în incinta parcării subterane a Centrului Comercial vor fi suportate de persoanele vinovate, cu excluderea răspunderii Administratiei si/sau Proprietarului Centrului Comercial.
Art.28 La parcarea autovehiculelor, conducătorul auto este obligat să își asigure bunurile lăsate în interiorul autovehiculului prin închiderea ușilor, capotelor motor și portbagajului, a geamurilor, trapei, bușonului rezervor etc., Administratia si/sau Proprietarul Centrului Comercial nerăspunzând în niciun fel pentru securitatea acestora.
Art.29 Ocupanților autovehiculelor li se recomandă să nu își lase bunuri de valoare în autovehicule, indiferent de zona în care se află, Administratia si/sau Proprietarul Centrului Comercial nefiind responsabil de dispariția acestora.
Art.30 Conducătorii autovehiculelor și ceilalți ocupanți ai autovehiculelor sunt obligați să respecte normele P.S.I. specifice (Prevenirea si Stingerea Incendiilor), precum si indicațiile reprezentanților Centrului Comercial, ale companiei de securitate sau ale pompierilor de serviciu, fiind direct raspunzatori pentru eventualele prejudicii cauzate. In acest sens, este strict interzica stationarea cu motorul pornit in parcarea subterana a centrului comercial, incalcarea acestei obligatii putand determina incidente cu privie la instalatiile de stingere a incendiilor.
Art.31 Conducătorul autovehiculului și ceilalti ocupanți ai autovehiculelor vor menține curățenia la locul de parcare și nu vor depozita niciun fel de materiale în incinta parcării, deșeurile fiind aruncate în coșurile de gunoi instalate.
CAPITOLUL 6 – SANCTIUNI
Art. 32 Constituie abatere de la prezentul Regulament și se sancționează cu blocarea roților/parbrizului autovehiculului sau interzicerea accesului in parcare prin blocare numarului de inmatriculare.
a. oprirea sau staționarea vehiculului pe alte locuri decat cele special amenajate și marcate deasupra cu lumina verde sau ocupand mai multe locuri de parcare, in dreptul căilor de acces/evacuare sau pe locurile de parcare destinate persoanelor cu mobilitate redusă fără a avea acest drept;
b. expunerea spre vânzare a autovehiculului în parcare, fără o aprobare prealabilă din partea Administraţiei Centrului Comercial.
c) incalcarea oricarei dintre obligatiile prevazute la art.22 din prezentul regulament.
d) accesarea sua parasirea parcarii fraudand sistemul de parcare, in spatele unui alt autoturism, evitand astfel plata parcarii;
Art. 33 Conducerea repetată a autovehiculului cu viteza în parcare se va sancţiona cu restrictionarea accesului în parcare a autovehiculului respectiv.
Art. 34 Constatarea abaterilor se face în conformitate cu prezentul Regulament şi cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare referitoare la circulația pe drumurile publice, de catre agenţii de pază sau alţi angajaţi ai Centrului Comercial.
CAPITOLUL 7 – BLOCAREA ȘI/SAU RIDICAREA AUTOVEHICULULUI
Art.35 Vor fi supuse blocării și/sau ridicării, transportării și depozitării, cu precădere și la latitudinea Administrației Centrului Comercial, autovehiculele care blochează ori îngreunează circulația, autovehiculele parcate în alte locuri de parcare decât cele special amenajate și marcate deasupra cu lumina verde, autovehiculele parcate pe o perioadă mai mare decât cea prevăzută la art. 24, precum și cele care ocupa locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilitati fără a deține cardul-legitimație menționat la Art.18.
Conducatorul vehiculului accepta în mod expres blocarea roților, precum și ridicarea, transportul si depozitarea autovehiculului in locuri special destinate la interiorul si/sau exteriorul Centrului Comercial, de catre companii externalizate sau de către Administația Centrului Comercial, in caz de parcare inadecvata sau abandonul vehiculului pentru o perioada de timp ce depaseste 2 zile calendaristice consecutive, caz in care conducatorul vehiculului va plati integral toate costurile de ridicare, transport si depozitare, la nivelul costurilor furnizorului extern de servicii, plus taxa de deblocare mentionata la art. 14 de mai sus și tariful de parcare aferent. Administraţia Centrului Comercial și/sau Proprietarul Centrului Comercial, nu îşi asumă raspunderea pentru prejudiciile ce pot apărea ca urmare a blocarii și/sau ridicarii, transportului și/sau depozitării autovehiculului.
Art.36 Se va bloca una din roțile din față ale autovehiculului. Dispozitivul de blocare a roții va avea culoarea galbenă și va asigura imposibilitatea îndepărtării acestuia, nepermițând demontarea roții blocate. Autovehiculele ridicate vor fi amplasate în locuri special amenajate, având blocată roata din față. După ridicarea autovehiculului, prin sistemul de sonorizare intern al Centrului Comercial se va anunța ridicarea menționându-se numărul autovehiculului ridicat.
Art.37 Anterior blocării roților sau ridicării autovehiculelor, acestea vor fi fotografiate în vederea dovedirii încălcării prezentului Regulament de către conducătorii auto. De asemenea, dupa blocarea roții vor fi realizate fotografii cu autovehiculul având roata blocată. Pe parbrizul autovehiculelor blocate va fi aplicată o înștiințare care va cuprinde informații cu privire la abaterea săvârșită precum și la pașii pe care conducătorul auto trebuie să-i urmeze pentru deblocarea autovehiculului, respectiv completarea unui formular la biroul Administrativ din Centrul Comercial, plata tarifului de deblocare și semnarea procesului verbal de deblocare a roții.
CAPITOLUL 8 – DAUNE CAUZATE AUTOVEHICULELOR
Art.38 Personalul de pază al Centrului Comercial nu are atribuțiuni de pază a autovehiculelor parcate în incinta parcării subterane.
Art.39 Proprietarul Centrului Comercial nu își asumă în niciun fel responsabilitatea civilă sau penală pentru orice paguba sau prejudiciu cauzat autovehiculelor inclusiv ca urmare a blocării și/sau ridicării, transportării și depozitării lor, pentru bunurile lăsate în interiorul acestora sau pentru eventualele daune, furturi, incendii, precum și pentru orice fel de daune cauzate de clienții Centrului Comercial sau de terțe persoane, autovehiculelor aflate în parcarea subterană. Administrația Centrului Comercial și a parcării nu are nicio responsabilitate după recuperarea tichetului de la conducătorul auto și ieșirea autovehiculului din parcare.
CAPITOLUL 9 – DISPOZIȚII FINALE
Art.40 Proprietarul Centrului Comercial își rezervă dreptul de a modifica oricând prezentul Regulament fără o notificare în prealabil.
Art.41 Autovehiculelor abandonate în parcarea Centrului Comercial li se vor aplica prevederile prezentului Regulament referitoare la ridicare. Se consideră abandonat orice autovehicul parcat pe o durata care depășește 2 zile calendaristice consecutive.
Art.42 Prevederile prezentului Regulament se aplică și autovehiculelor destinate aprovizionării sau livrării, precum și celor care efectuează servicii de taximetrie.
Art.43 Prezentul Regulament și extrase din acesta vor fi afișate cât mai vizibil atât la intrările cât și în interiorul parcării. Regulamentul de parcare si tarifele pot fi consultate on line pe adresa de facebook si site ul centrului comercial.
Art.44 Pentru orice probleme legate de parcarea in Centrul Comercial clientii se pot adresa zilnic la adresa de email parcare@auchantitan.ro sau la numerele de telefon afisate in bariere sau la Automatele de plata.
Administrația Centrului Comercial