Program:

Program Hipermarket

07:00-22:00

Program Galerie Comercială

09:00-21:00

Auchan Titan

Program Hipermarket

07:00-22:00

Program Galerie Comercială

09:00-21:00

  • MAGAZINE
  • Noutăți
  • Hartă Magazin
  • Contact
  • |
  • VECINI CÂȘTIGAȚI
  • VECINI RESPONSABILI
  • VECINI INFORMAȚI

Auchan Titan - Regulamentul Intern al Centrului Comercial Auchan Titan

Toate articolele

PREAMBUL

Toti termenii scrisi cu majuscule in cadrul acestei Anexe vor avea sensul stabilit in Contractul de Inchiriere, cu exceptia cazului in care se prevede altfel in prezentul.


Aplicabilitate

Prezentul Regulament (denumit în continuare “Regulamentul Intern“/”Regulamentul”) stabileste termenii şi condiţiile generale şi particulare pentru funcţionarea Centrului Comercial şi regulile ce urmează a fi respectate de către Locatari, precum şi de către publicul larg.

Prin Regulamentul Intern se solicita oricărui şi tuturor Locatarilor să respecte instrucţiunile cuprinse în acesta, fără restricţii sau rezerve. Prin semnarea Contractelor de Închiriere, Locatarii vor avea obligaţia să respecte toate clauzele cuprinse în Regulamentul Intern, precum si obligatia de a lua tóate masurile pentru ca angajaţii, colaboratorii, agenţii, funcţionarii, furnizorii care îi deservesc şi orice alţi antreprenori, sau persoane care au dreptul de a folosi/de a patrunde in Spaţiu (toti acestia fiind in mod generic denumiti “Persoane Autorizate”), sa respecte prevederile acestui Regulament.

Regulamentul Intern va fi obligatoriu nu doar pentru actualii Locatari, ci şi pentru oricare şi toţi succesorii lor, cat si pentru ocupanţii sub orice forma a Spatiilor. Locatarii au obligatia să-şi informeze Persoanele Autorizate despre termenii si conditiile prezentului Regulament Intern şi despre orice modificări ale acestuia, raspunzand astfel in mod direct fata de Locator pentru nerespectarea Regulamentului Intern.

Nerespectarea prevederilor prezentului Regulament atrage raspunderea Locatarilor in conditiile Contractului de Inchiriere, daca prezentul Regulament nu prevede sanctiuni diferite sau suplimentare.

 

Descriere

CENTRUL COMERCIAL este situat in București, bd. 1 Decembrie 1918, nr. 33A, sector 3.

CENTRUL COMERCIAL include:

-    o galerie comerciala (denumita in continuare “Galeria Comerciala”);

-    un hipermarket (denumit in continuare „Hipermarket-ul”);

-    Părţile Comune - reprezintă părţile Centrului Comercial care nu sunt utilizate exclusiv de către un Locatar al unui Spaţiu şi pe care Locatorul le defineşte astfel la anumite perioade de timp. Partile comune cuprind toate zonele şi spaţiile care deservesc, ori sunt destinate folosirii de catre toti locatarii, de catre public sau de către toţi utilizatorii Centrului Comercial, incluzand, dar fără a se limita la: spaţii neutilizate, zone de promenadă si divertisment, coridoare, camera de serviciu, camera tehnice, trotuare, arcade, toalete, scări (inclusiv scări rulante), travelatoare, instalatii si sisteme de aer conditionat si climatizare, conducte si alte instalatii care fac parte din constructie, sisteme electrice, de telefonie, radio intern, rampe şi lifturi, acoperiş, subsol, faţadă, ferestre, coloane de constructii, fundatii, intrari, iesiri, mici elemente de arhitectură si indicatoare, adăposturi publice, staţii de autobuz şi taxi (amenajate si intretinute de Locator in scopul facilitarii accesului inspre si dinspre Centrul Comercial), spaţii de încărcare şi descărcare, parcări, drumuri şi spaţii verzi, trotuare, sisteme de iluminare (interne si externe), etc.


SECTIUNEA I. ORGANIZAREA GENERALA


Art. 1. Administrarea

Administrarea Centrului Comercial si/sau a Galeriei comerciale, poate fi delegată unei terte persoane fizice sau juridice desemnate in mod exclusiv de către Locator (« Administratorul»).

Administratorul va fi responsabil pentru conducerea si administrarea generala a Centrului Comercial/ a Galeriei Comerciale si va avea puterile si atributiile stabilite prin prezentul Regulament si prin fiecare dintre Contractele de Inchiriere. Centrul Comercial/ Galeria Comerciala si Partile Comune vor fi conduse si administrate de catre Administrator in numele Locatorului. Administratorul va fi reprezentantul Locatorului in relatia cu Locatarii si va fi indreptatit sa exercite in legatura cu Locatarii, in numele si pentru Locator, oricare dintre drepturile acestuia, in baza Contractelor de Inchiriere si in baza prezentului Regulament.

Administratorul va fi responsabil pentru operarea, curatenia, intretinerea si efectuarea reparatiilor Centrului Comercial ca intreg, incluzand Partile Comune si Galeria Comerciala.

In cazul in care un Locatar nu isi indeplineste oricare dintre obligatiile aflate in Sarcina sa potrivit Contractului de inchiriere si anexelor sale, Administratorul va fi indreptatit sa exercite impotriva respectivului Locatar orice actiune si sa ia orice masuri prevazute de Contractul de inchiriere si Anexele sale, inclusiv de prezentul Regulament.



Art. 2. Program de functionare

Locatarii sunt raspunzatori pentru a asigura functionarea si operarea Spatiilor, mentinand accesul deschis catre public fara intrerupere, pe o perioada de 12 luni pe an (incluzand orice sarbatori legale), 7 zile pe saptamana, de la ora 09.00 a.m. pana la ora 21.00 p.m. (denumite in continuare „Programul de Functionare”). Programul de Functionare va putea fi modificat de catre Locator, dupa cum va aprecia de cuviinta, iar orice astfel de modificare va fi adusa la cunostinta Locatarilor si va deveni obligatorie pentru acestia de la data comunicarii.

Locatorul poate decide in mod exclusiv si fara a fi obligat sa acorde explicatii justificative Locatarilor, ca pentru anumiti Locatari sa existe derogari de la Programul de functionare. Asemenea derogari, daca vor exista, vor fi prevazute in mod expres in Conditiile Speciale ale Contractului de Inchiriere incheiat cu Locatarul caruia i se aplica derogarea. In cazul unor derogari de la Programul de Functionare, in sensul extinderii acestuia, folosinta Partilor comune va putea fi asigurata de catre Locator in mod limitat, potrivit instructiunilor date de Locator, iar Locatarul caruia i se aplica derogarea va suporta in mod separat Costurile comune generate de prelungirea Programului de functionare.

În zilele de sărbători legale, Locatorul/Administratorul Centrului poate decide, pe considerente de oportunitate lasate la libera apreciere a Locatorului, prelungirea sau scurtarea Programului de funcţionare, o astfel de decizie fiind obligatorie pentru toţi Locatarii, de la data comunicării sale.

Locatarul va fi singurul responsabil pentru organizarea orelor de munca ale angajatilor sai intr-o maniera care sa fie in deplina concordanta cu legislatia aplicabila in domeniul dreptului muncii.

In mod similar, in cazuri de forta majora sau de evenimente deosebite sau in vederea efectuarii unor schimbari in cadrul obiceiurilor comerciale ale clientilor, Locatorul poate modifica, la discretia sa, Programul de Functionare, sens in care va proceda la informarea prealabila a Locatarilor.


In afara Programului de Functionare si in absenta unor derogari, Locatorul are dreptul de a interzice accesul Locatarilor/ Persoanelor Autorizate/oricarui tert vizitator, in incinta Centrului Comercial, exceptand cazurile si pentru scopurile reglementate de prezentul Regulament. In situatia in care personalul Locatarului intenţionează să rămână în incinta Spaţiului in afara Programului de functionare (spre exemplu, pentru inventar, lucrări tehnice) Locatarul va anunta acest lucru catre Locatar. Această notificare de informare va fi efectuata in scris, cu cel puţin 3 zile înainte de evenimentul preconizat, cu indicarea intervalului de timp, si a numelui şi adreselor persoanelor.

În cazul în care este necesară desfăşurarea de lucrări, reparaţii sau modificări în anumite zone ale Centrului Comercial, se va permite închiderea temporară a întregului Centru Comercial sau a zonelor afectate, pe perioada lucrărilor necesare, cu notificarea prealabilă a Locatarilor afectaţi, cu cel puţin 7 (sapte) zile anterior datei închiderii, exceptând cazurile de urgenţă, cand notificarea prealabila nu este necesara. Inchiderea Centrului Comercial poate fi decisa si in cazul in care este necesar pentru siguranta Centrului Comercial sau a Locatarilor acestuia (in caz de perturbare a activitatii, incaierari, aglomeratie, etc.), caz in care Locatorul/ Administratorul va asigura informarea Locatarilor in legatura cu asemenea decizii si durata aplicarii lor.


Art. 3 – Aprovizionarea Spatiilor

3.1.    Orarul de aprovizionare.

Aprovizionarea cu marfă/bunuri a Spaţiilor se poate desfăşura doar în afara Programului de Funcţionare al Centrului Comercial, si anume:

-    livrarile din cursul diminetii vor putea incepe la ora 06.00, astfel: - prin zona aces furnizori, in intervalul 06.00 - 07.30, iar pentru magazinele a caror logistica nu functioneaza la aceste ore : acces prin SAS 1 si SAS 2 in interval orar 08:00 - 09:00.

-    livrarile din cursul serii vor începe după ora închiderii Centrului Comercial la ora 22.00, astfel: prin zona aces furnizori, in intervalul 22.00 - 23.15, iar pentru magazinele a caror logistica nu functioneaza la aceste ore : acces prin SAS 1 si SAS 2 in interval orar 21:00 - 22:00.

Manipularea şi îndepărtarea mărfurilor în/din Părţile Comune ale Centrului Comercial se va finaliza pana la ora 09.00 a.m.

In mod exceptional si numai daca Locatorul isi da acordul expres in acest sens, aprovizionarea Spatiilor de marime mare va putea avea loc si in cadrul Programului de Functionare, pe baza unui orar agreat cu Locatorul/Administratorul, cu conditia ca vehiculele de livrare sa ruleze exclusiv pe drumul(rile) de serviciu special destinat, sa parcheze exclusiv in spatiile destinate livrarii si sa nu impiedice/afecteze traficul si parcarea clientilor in cadrul Centrul Comercial.


3.2.    Zona de aprovizionare

Aprovizionarea cu marfă/bunuri se poate efectua doar în Zonele speciale pentru livrări ale Centrului Comercial, astfel cum sunt determinate de catre Locator, fiind interzisă utilizarea altor zone sau căi de acces în acest scop.

Aprovizionarea Spatiilor care sunt prevazute cu usa(i) de acces spre coridoarele de serviciu va avea loc in mod exclusiv prin intermediul acestei(or) usi, si nu prin incinta Centrului Comercial.

Aprovizionarea Spatiilor care nu sunt prevazute cu usa de acces spre coridoarele de serviciu va avea loc prin incinta Centrului Comercial, in conditiile stabilite prin prezentul Regulament.

Vehiculele de aprovizionare nu vor parca pe drumurile de acces, trotuarele si spatiile destinate pietonilor, pe spatiile destinate accesului in caz de incendiu sau urgenta, in fata iesirilor de urgenta si/sau usilor de acces in Centrul Comercial, pe sau în dreptul locurilor rezervate persoanelor cu dizabilităţi. Vehiculele de aprovizionare nu vor impiedica in nici un fel traficul altor vehicule, si nici nu vor impieta asupra activitatii serviciului de securitate sau a brigadei de pompieri (inclusiv asupra accesului sau traficului in vecinatatea suprafetei respective).

Locatarii se vor asigura ca furnizorii si subcontractorii lor sunt informati in legatura cu termenii, conditiile sau restrictiile aplicabile aprovizionarilor.


3.3.    Transportul mărfurilor/bunurilor în interiorul Centrului Comercial

Descărcarea, manipularea şi transportul mărfurilor/bunurilor în interiorul Centrului Comercial se afla in responsabilitatea si sub răspunderea exclusivă a Locatarilor.

Transportul mărfurilor/bunurilor în interiorul Centrului Comercial va fi efectuat numai pe căile de acces de serviciu, lifturi de marfă şi scări de serviciu, potrivit instructiunilor Locatorului, respectand limítele de capacítate şi de gabarit ale cailor/mijloacelor de transport.

Cărucioarele special destinate sau alte echipamente de utilitate pentru aprovizionare şi transport mărfuri, vor fi dotate cu cauciucuri şi protecţie, pentru a evita orice daună, deteriorare sau degradare adusă Centrului Comercial (în special pereţilor, pardoselilor, etc).

Este strict interzisa folosirea carucioarelor Hypermarketului pentru trasporturi de marfa de catre toti Locatari Centrului Comercial.

Este interzisa stationarea/depozitarea marfurilor/deseurilor pe culoarele de acces, de evacuare de aprovizionare, sau alte asemenea culoare de circulatie ale Centrului Comercial.

În cazul livrării sau transportării de obiecte voluminoase, de mare gabarit, Locatorul va fi notificat în scris, în prealabil, cu cel puţin 24 de ore anterior livrării/ transportării, cu privire la destinaţia, gabaritul şi greutatea obiectelor respective.


3.4.    Alte reguli privind aprovizionarea cu marfă

Este interzisă în timpul Programului de Funcţionare, folosirea personalului de deservire din magazine pentru realizarea operatiunilor de aprovizionare. Orice operatiunea de aprovizionare va fi efectuata in asa maniera incat sa nu perturbe, sa nu limiteze si sa nu afecteze in niciun fel activitatea Locatarilor sau accesul publiculului/al vizitatorilor.

Locatorul poate interzice accesul şi descărcarea de marfă/bunuri, oricărui furnizor care utilizează alte mijloace/cai de acces decât cele destinate aprovizionării, conform Regulamentului Intern sau dispoziţiilor Locatorului, sau care nu respectă orarul de aprovizionare.


Art. 4. - Reguli de circulaţie şi regulamentul de parcare

4.1.    Reguli de circulaţie

În incinta parcării Centrului Comercial, precum şi pe drumurile şi rampele de acces auto în parcare, se aplică regulile de circulaţie pe drumurile publice, aşa cum sunt acestea reglementate de legislaţia română în vigoare.

Este obligatorie respectarea semnelor, marcajelor şi indicatoarelor rutiere amplasate în incinta parcării Centrului Comercial, precum şi pe drumurile exterioare şi rampele destinate accesului auto în parcare.


4.2.    Reguli de acces în şi din parcare

Accesul în parcare se poate face doar prin zonele unde este semnalizată permisiunea de intrare. Este interzis accesul sau încercarea de a intra în parcare pe perioada în care interdictia este semnalizata, sau daca personalul administrativ al Centrului Comercial semnalizează interdicţia de acces (astfel de situaţii apărând, de regulă, pe perioada în care parcarea este total sau parţial închisă accesului public, în cazuri speciale sau de urgenţă).

În parcarea Centrului Comercial nu este permis accesul vehiculelor cu defecţiuni funcţionale şi/ sau fără asigurare RCA şi/ sau fără revizii tehnice în termen de valabilitate.

Parcarea Centrului Comercial nu poate fi folosită în niciun alt scop decât destinaţia sa (spre ex. este interzisă folosirea parcării pentru depozitarea deşeurilor, pentru desfăşurarea de activităţi comerciale, etc) si are un carácter accesoriu activitatii de vizitare cu orice scop a Centrului Comercial, deservind in mod exclusiv activitatea si functionarea Centrului Comercial.

Parcarea rulotelor, campingul, picnicul, activitatile culturale si sportive, cursele sau testarea autovehiculelor si expozitiile sau concursurile sunt interzise in mod expres in incinta spatiilor/zonelor de parcare.

Locatorul poate aproba desfăşurarea de activităţi publicitare în incinta parcării.


4.3.    Regulament aplicabil Zonei de Parcare pentru Clienti

Este interzisă staţionarea sau parcarea autovehiculelor în parcare, în intervalul orar 24:00 – 6:00 a.m., sub sancţiunea imobilizarii şi îndepărtării autovehiculelor, pe cheltuiala posesorilor acestora, cu ajutorul unei socieţăti comerciale specializate. Se excepteaza cazurile pentru care exista derogari exprese din partea Locatorului.

Parcarea autovehiculelor se face doar în locurile special amenajate şi semnalizate prin marcaje, astfel încât autovehiculul parcat să fie încadrat între cele două benzi (marcaje) laterale care delimitează locul de parcare.

Este interzisă parcarea sau staţionarea în dreptul intrărilor şi ieşirilor din parcare, pe drumurile de acces în şi din parcare, pe zonele pietonale, pe căile de ieşire de urgenţă, în dreptul uşilor de ieşire de urgenţă, precum şi pe sau în dreptul locurilor de parcare rezervate unor alte categorii de autovehicule (în special, staţionarea sau parcarea pe sau în dreptul locurilor rezervate persoanelor cu dizabilităţi, semnalizate ca atare, de autovehicule conduse de alte persoane decât cele cărora li se adresează această facilitate).

Daca Locatarii sau Persoanele Autorizate ale acestora provoaca distrugeri sau pagube de orice fel in zonele de parcare ( bariere lovite, ziduri, etc), toate aceste daune vor fi imputate Locatarilor respectivi, care sunt direct raspunzatori fata de Locator.

Este interzisă folosirea mijloacelor sonore de semnalizare/ folosirea claxoanelor în incinta parcării, precum şi utilizarea la volum mare sau deranjant a sistemelor audio instalate în mijloacele de transport. În astfel de situaţii, conducătorii auto sau ceilalţi ocupanţi ai autovehiculelor sunt obligaţi să înceteze activităţile interzise, la solicitarea agenţilor de pază sau a personalului de întreţinere a parcării.

În incinta parcării sunt strict interzise: activităţile de reparaţii şi depanări auto, precum şi orice intervenţii similare, activităţi de cosmetizare şi spălare a mijloacelor auto, aruncarea deşeurilor în alte locuri decât cele special amenajate.

Biciclete. Parcarea bicicletelor este permisă doar în locurile special amenajate şi semnalizate ca atare, cu aplicarea tuturor regulilor şi restricţiilor de acces şi parcare enumerate în articolele anterioare.

Alte categorii de autovehicule. În incinta parcării destinate clienţilor nu este permis accesul altor categorii de vehicule (utilitare, de construcţii, agricole, etc). În măsura în care este necesară intrarea în Centrul Comercial a unui autovehicul din altă categorie, acesta va intra şi va putea parca doar în parcarea pentru livrare şi aprovizionare.

Prin excepţie, Locatorul sau Administratorul Centrului pot autoriza intrarea şi parcarea în zone speciale, delimitate în prealabil, a taxi-urilor pentru uzul clienţilor, în cadrul Programului de Funcţionare.


4.4.    Regulament de parcare pentru Angajaţi

Angajaţii, personalul ce deserveşte Spatiile din Centrul Comercial, angajaţii prestatorilor de servicii ce deservesc Centrul Comercial sau magazinele din Centrul Comercial precum si Persoanele Autorizate ale Locatarilor pot utiliza parcarea special amenajata in acest sens, daca exista, în limita numărului de locuri de parcare disponibile, doar pe timpul în care conducătorii acestora se află în incinta Centrului Comercial, în interes de serviciu şi/ sau în legatură cu executarea sarcinilor de serviciu.


4.5.    Reguli de securitate în parcare

Locatorul/Administratorul nu poartă răspunderea pentru siguranţa şi integritatea autovehiculelor şi/sau a bunurilor existente în acestea, neavand atributii si raspunderi cu privire la paza/securitate vehiculelor de orice natura amplasate in zonele de parcare sau in alte parti ale Centrului Comercial.

Pentru prevenirea oricăror incidente sau diminuarea consecintelor unor astfel de incidente, utilizatorilor parcării le sunt recomandate următoarele măsuri de siguranţă:

–    se va anunţa imediat personalul de securitate în cazul în care se observă persoane sau activităţi suspecte în incinta parcării, precum şi daune, accidente sau situaţii potenţial periculoase (de ex. scurgeri de combustibil);

–    autovehiculele vor fi lăsate în parcare încuiate şi cu sistemul anti-furt activat, dacă este cazul;

–    se va verifica dacă geamurile maşinii sunt închise, înaintea lăsării maşinii în parcare;

–    nu se vor încredinţa cheile maşinii persoanelor necunoscute sau care se recomandă drept angajaţi ai Centrului Comercial;

–    nu se vor lăsa la vedere bagaje, bunuri de valoare, sau alte bunuri, ci se vor depozita în portbagaj, pe perioada parcării;

–    se va evita parcarea în zone în care, indiferent de motive, iluminatul nu există sau este slab;

–    se va reţine locaţia telefoanelor de apel de urgenţă;

–    se va reţine locaţia autovehicului (zona parcare, număr stâlp, etc) anterior lăsării autovehicului în parcare.


4.6.    Sancţionarea abaterilor de la regulamentul de parcare

Toţi utilizatorii parcării sunt datori să aibă o atitudine civilizată şi politicoasă făţă de ceilalţi participanţi la trafic, faţă de celelalte persoane care utilizează parcarea şi alte părţi ale Centrului Comercial puse la dispoziţia publicului, precum şi faţă de angajaţii Centrului Comercial sau ai furnizorilor de servicii ce deservesc parcarea.

Este interzisă abandonarea cărucioarelor de cumpărături sau a altor obiecte în locaţii în care să stânjenească traficul sau manevrele de parcare/ pornire de pe loc din parcare.

Este responsabilitatea conducătorilor auto de a asigura respectarea regulamentului de parcare de către pasagerii vehiculelor. Nerespectarea regulamentului de parcare are drept consecinţe:

–    imobilizarea autovehicului în cauză;

–    îndepărtarea autovehicului în cauză, printr-o societate specializată, pe cheltuiala deţinătorului;

–    interzicerea accesului în incinta parcării Centrului Comercial. Fiecare dintre aceste măsuri poate fi luată fără avertisment prealabil.


Art. 5. Lucrarile Locatorului

Locatorul va depune toate eforturile astfel incat orice lucrari de modificare, reparatie sau intretinere asupra Partilor Comune sa fie efectuate astfel incat sa nu afecteze in mod substantial Partile Comune, decat in masura in care acest lucru este necesar, sa fie finalizate in cea mai scurta perioada de timp posibila si intr-o asemenea masura incat sa aiba un impact cat se poate de redus asupra activitatii Locatarilor desfasurate in cadrul Centrului Comercial. Locatorul nu va fi tinut responsabil de catre Locatari pentru nici un fel de neplaceri de orice natura rezultate din efectuarea Lucrarilor Locatorului, atat timp cat aceste lucrari sunt efectuate in conformitate cu principiile mentionate mai sus.

Locatarii vor permite Locatorului sa efectueze toate lucrarile necesare in vederea instalarii, repararii, intretinerii sau modificarii retelelor de utilitati care traverseaza Spatiile, fara a fi indreptatiti sa solicite de la Locator nici un fel de plati/despagubiri, compensatii in legatura cu acestea.

Fiecare dintre Locatari va inlatura pe cheltuiala proprie toate piesele de mobilier, instrument si echipament, in masura necesara pentru efectuarea Lucrarilor Locatorului in cadrul Partilor Comune.

Locatarii nu se vor opune la efectuarea Lucrarilor Locatorului in cadrul altor Spatii din incinta Galeriei Comerciale.


SECTIUNEA II. UTILIZAREA PARTILOR COMUNE

Art. 6. Utilizarea şi funcţionarea zonelor destinate accesului public

6.1.    Reguli generale.

Centrul Comercial conţine zone destinate accesului şi folosinţei publicului larg (clienţi/ consumatori), zone administrate şi întreţinute de către Administratorul Centrului.

În zonele comune destinate clienţilor nu vor fi depozitate materiale, mărfuri sau echipamente, obligatie aplicabila inclusiv pe perioada lucrarilor de amenajare a Spatiilor; în caz contrar, acestea vor fi îndepărtate imediat de către Administratorul Centrului, pe cheltuiala şi răspunderea celui căruia îi aparţin.

Toate persoanele care folosesc zonele comune destinate clienţilor vor respecta normele şi regulile de conduită, sănătate şi securitate din prezentul regulament sau afişate de către Locator/Administratorul Centrului, şi nu vor cauza tulburări, disconfort sau situaţii periculoase pentru ceilalţi utilizatori; de asemenea, nu vor interveni în niciun fel în funcţionarea Centrului Comercial sau în exercitarea atribuţiunilor de serviciu ale angajaţilor Centrului sau ai furnizorilor ce deservesc Centrul.

Locatarii/ Persoanele Autorizate ale acestora nu vor cauza neplaceri (zgomot, mirosuri, comportament excesiv sau violent etc.) ce ar putea tulbura sau cauza neplaceri altor persoane, sau ar putea afecta functionarea Centrul Comercial.

Oricarei persoane a carei prezenta sau conduita este considerata a dauna sigurantei, reputatiei sau intereselor Centrului Comercial, si a carei identitate este cunoscuta Locatorului sau Locatarilor, i se poate interzice accesul in Centrul Comercial, chiar daca respectiva persoana sau respectivele persoane au fost autorizate sa intre in incinta complexului de catre Locatar.


Drumuri, căi de acces pietonale şi auto, parcări, holuri, coridoare

Zonele destinate clienţilor, cu excepţia căilor auto şi parcării, sunt considerate Spaţii pietonale. Exceptand zonele special amenajate de catre Locator in acest sens (ex : pista de biciclete), in Spatiile pietonale este interzisă circulaţia cu biciclete, patine cu rotile, vehicule motorizate sau practicarea roller-boarding-ului, skateboarding-ului.


Zona de mese (Food Court)

Zona de Food-Court este destinată consumului de produse alimentare sau de băuturi comercializate de către oricare din magazinele specializate din Centrul Comercial. Este interzisă folosirea zonei de Food-Court în alte scopuri decât acesta, fara acordul expres scris, prealabil al Locatorului

Este obligaţia Locatarilor comercianţi de băuturi şi produse alimentare de a debarasa şi colecta imediat resturile alimentare, vesela şi alte accesorii (tăvi, tacâmuri, etc) folosite în zona de Food-Court de către clienţii proprii, respectand reglementarile aplicabile in materia protectiei mediului si colectarii de deseuri.


Grupuri sanitare

Centrul Comercial este prevăzut cu grupuri sanitare separate, destinate uzului personal al clienţilor/ consumatorilor.


6.2.    Publicitate/ reclamă/ chestionare şi studii de piaţă

Centrul Comercial este o proprietate particulară deschisă publicului. Ca atare, studiile de piaţă şi chestionarele (cu excepţia celor autorizate de către Locator/Administratorul Centrului), distribuirea oricăror documente sau desfăşurarea oricăror evenimente organizate (cu excepţia celor organizate sau aprobate de către Locator/ Administratorul Centrului) sunt interzise, sub sancţiunea evacuării si a obligarii la plata de daune interese catre Locator.

De asemenea, este interzis afişajul sau reclama neautorizată de către Locator/Administratorul Centrului, sub sancţiunea îndepărtării imediate, pe cheltuiala făptuitorului.

 În zonele comune destinate clienţilor, în anumite locaţii prestabilite, doar Locatorul şi Administratorul Centrului pot autoriza desfăşurarea de activităţi comerciale, meşteşuguri, expoziţii, reclamă, publicitate sau acţiuni similare. Orice astfel de activitate se poate desfăşura în limita şi cu respectarea strictă a condiţiilor autorizării, sub sancţiunea retragerii acesteia şi evacuării.

In ceea ce priveste corespondenta si materialele promotionale aflate in legatura cu Spatiul sau cu Centrul Comercial, Locatarii vor preciza numele, logo-ul si adresa Centrului Comercial.


6.3.    Fotografierea şi filmarea

În zonele destinate clienţilor nu este permisă fotografierea sau filmarea, sub sancţiunea evacuării, cu excepţia cazurilor autorizate de către Locator/Administratorului Centrului.

Orice persoană care doreşte să fotografieze sau să filmeze persoane, obiecte sau părţi ale Centrului Comercial, se va adresa în prealabil Locatorului/Administratorului Centrului, pentru obţinerea autorizării.


6.4.    Fumatul

Datorită faptului că Centrul Comercial este un loc deschis accesului public, în Părţile Comune ale acestuia (inclusiv în toalete, spaţii închiriate, ieşiri de siguranţă, holuri, etc) fumatul este interzis.

Prin excepţie, în spaţiile cu destinaţie de cafenea şi/ sau restaurant, fumatul poate fi permis în spaţii special amenajate pentru fumat, respectand prevederile legale aplicabile, cu acordul prealabil al Locatoruluii si/ sau al Administratorului, în următoarele condiţii:

(a)    spaţiile pentru fumat să fie construite astfel încât să deservească fumatul şi să nu permită pătrunderea aerului viciat în spaţiile publice închise;

(b)    spaţiile pentru fumat să fie ventilate, astfel încât aerul poluat să nu patrundă în spaţiul pentru nefumători, să fie dotate cu scrumiere şi extinctoare şi să fie amenajate în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind prevenirea şi stingerea incendiilor;

(c)    spaţiile pentru fumat să fie marcate, la loc vizibil, cu unul dintre următoarele indicatoare prin care să se indice: «Spaţiu pentru fumători», «Loc pentru fumat», «Cameră de fumat», «Încăpere în care este permis fumatul», astfel încât orice persoană să poată fi avizată de faptul că numai în acel spaţiu se poate fuma.

În cazul în care legislaţia specială ce reglementează fumatul se va modifica, în sensul limitării sau interzicerii fumatului în spaţii închise (inclusiv în locuri special amenajate pentru fumat) condiţiile prevăzute în prezentul regulament se vor considera modificate corespunzător.


6.5.    Activităţi neautorizate

Zonele comune destinate accesului public nu sunt destinate desfăşurării de activităţi comerciale, cu excepţia cazurilor în care Locatorul/Administratorul Centrului autorizează sau decide desfasurarea de astfel de activităţi.

Cântăreţii ambulanţi, interpreţii, cântăreţii sau orchestrele pot desfăşura activităţi specifice în incinta Centrului Comercial doar cu aprobarea Locatorului/ Administratorului Centrului, în cazul organizării de evenimente promoţionale sau alte activităţi de marketing.

În zonele comune este interzisă desfăşurarea oricăror activităţi de natură să provoace disconfort sau cu potenţial risc pentru consumatori, în timpul Programului de Funcţionare.

De asemenea, în zonele comune sunt interzise reuniunile sau adunările neautorizate de persoane, precum cele cu caracter

politic, religios, propagandistic, cu caracter sportiv, jocuri de noroc etc., precum şi orice activităţi cu caracter ilicit.

Zonele destinate accesului public nu pot fi folosite ca spaţii de recreere de către angajaţii magazinelor din Centru, pe durata programului lor de lucru (inclusiv pauze).

Locatarii vor fi raspunzatori pentru orice paguba cauzata de catre Persoanele Autorizate ale acestora sau pentru orice daune cauzate de utilizarea necorespunzatoare a Partilor Comune.

 

6.6.    Îndepărtarea deşeurilor

Deşeurile produse de către vizitatorii Centrului Comercial în zonele destinate accesului public vor fi depozitate de către aceştia doar în recipientele speciale de colectare a deşeurilor.

Recipientele vor fi periodic colectate şi golite prin grija Administratorului Centrului.


6.7.    Cărucioarele de cumpărături

Marile magazine din incinta Centrului Comercial pot pune la dipoziţia clienţilor lor cărucioare de cumpărături, aflate în proprietatea/folosinta şi sub răspunderea acestor magazine.

Cărucioarele vor fi depozitate doar în locurile special amenajate în acest scop, prin grija reprezentanţilor magazinelor respective. Locurile de depozitare pot fi mutate temporar sau definitiv, prin decizia Locatarului.

Cărucioarele pentru transport sau manipulare marfă pot fi folosite doar în cadrul magazinelor care le-au pus la dispoziţie, precum şi pe căile de acces special amenajate către aceste magazine (benzi rulante, parcare, coridoare). Este interzis accesul cu cărucioare pentru transport sau manipulare marfă în lifturi, alte magazine, toalete, alte zone/spatii comune etc.

Administratorul Centrului şi persoanele desemnate de către acesta au acces permanent la locurile speciale de depozitare a cărucioarelor, dar intretinerea curenta a acestor locuri se afla in sarcina exclusiva a Locatarilor.

Este interzisa utilizarea Carucioarelor pentru livrarea de bunuri sau eliminarea deseurilor.


Locatarii se vor asigura ca orice Carucior sau cos de cumparaturi care ii apartine este depozitat numai in zonele special amenajate in acest scopsi ca acestea nu sunt abandonate in zona aferenta Partilor Comune Prin grija Locatarilor, carucioarele si cosurile de cumparaturi sunt colectate si returnate Spatiilor cu regularitate iar, in cazul in care aceste obligatii nu sunt respectate, Locatorul/Administratorul va fi indreptatit sa le recupereze si sa le returneze Locatarului caruia ii apartin, pe cheltuiala acestuia din urma, si cu aplicarea sanctiunilor prevazute de prezentul Contract. Locatarii vor afisa notificari vizibile in incinta Spatiilor, prin care sa solicite returnarea de catre clienti a Carucioarelor si a cosurilor de cumparaturi.


6.8.    Caini si alte animale

Din motive de sanatate si siguranta, cainilor si altor animale nu le este permis accesul in Galeria Comerciala si/sau in Spatii, cu exceptia cazului Spatiilor avand ca activitati pe care le desfasoara vanzarea animalelor (animale de casa) si prestarea de servicii pentru animale (animale de casa) (precum magazine de animale) si cu exceptia cainilor folositi pentru ajutorarea persoanelor nevazatoare sau cainilor de paza folositi de serviciile de securitate.


6.9.    Comertul ambulant si cersetoria

Comerciantilor ambulanti, vanzatorilor ocazionali, cersetorilor si vagabonzilor nu li se va permite accesul/sederea in cadrul Centrului Comercial si vor fi exclusi in mod sistematic de catre serviciile de securitate.


Art. 7. Utilizarea şi funcţionarea zonelor de serviciu

7.1.    Reguli de acces (persoane autorizate)

În zonele de serviciu (parcarea destinată aprovizionării şi livrărilor, coridoare, scări, spaţii de depozitare, lifturi de transport marfă, birouri administrative, etc) au acces doar Locatarii şi Persoanele lor Autorizate, conform regulilor de acces stabilite de către Locator/Administratorul Centrului.

Fiecare Locatar al Centrului Comercial va comunica permanent Administratorului Centrului numele şi datele de identificare ale Persoanelor sale Autorizate.

Accesul în zonele de serviciu va fi restricţionat şi controlat prin sisteme de acces cu cartele magnetice de proximitate, mijloace de

supraveghere video, precum şi prin alte măsuri ce pot fi adoptate de către Locator sau Administratorul Centrului, pentru creşterea gradului de securitate şi reducerea riscurilor de producere a oricăror incidente.


7.2.    Reguli de securitate (controlul bunurilor şi al persoanelor)

Asupra tuturor persoanelor care utilizează oricare dintre zonele de serviciu, personalul de paza desemnat de către Locator/Administratorul Centrului poate efectua oricând controlul bunurilor introduse sau scoase din aceste zone, precum şi, în cazuri justificate, controlul corporal.


7.3.    Alte reguli

Fumatul este strict interzis în zonele de serviciu.

Toţi Locatarii ale căror spaţii închiriate comunică direct în zonele de serviciu, vor afişa la loc vizibil pe uşile de acces în coridoarele de serviciu denumirea unitătii şi a societăţii comerciale proprii, numele şi datele de contact ale Persoanelor Autorizate (şef magazin, şefi ture, etc).


Art. 8. Utilizarea şi funcţionarea spaţiilor tehnice

8.1.    Reguli de acces (persoane autorizate)

În spaţiile tehnice au acces doar reprezentanţii serviciului de întreţinere tehnică, ai furnizorilor de servicii de întreţinere şi revizie ale echipamentelor şi instalaţiilor din spaţiile tehnice, conform regulilor de acces stabilite de către Locator/Administratorul Centrului.

Accesul în aceste zone va fi restricţionat şi controlat prin sisteme de acces cu cartele magnetice de proximitate, mijloace de supraveghere video, precum şi prin alte măsuri ce pot fi adoptate de către Locator sau Administratorul Centrului, pentru creşterea gradului de securitate şi reducerea riscurilor de producere a oricăror incidente.


8.2.    Reguli de securitate (controlul bunurilor şi al persoanelor)

Asupra tuturor persoanelor care au acces în spaţiile tehnice, personalul de pază desemnat de către Locator/Administratorul Centrului poate efectua oricând controlul bunurilor introduse sau scoase din aceste zone, precum si, în cazuri justificate, controlul corporal.


Art. 9. Alte reguli privind folosinta Partilor Comune.

9.1.    Siguranta si protectia impotriva incendiilor

Centrul Comercial este prevăzut cu dispozitive de semnalizare şi combatere a incendiilor. Este absolut interzisă utilizarea necorespunzătoare sau deterioarea parţială sau totală a acestor dispozitive.

Locatorul nu va fi răspunzător pentru niciun accident datorat erorii, imprudenţei, neglijenţei sau relei credinţe a utilizatorilor

zonelor destinate accesului public.

Este interzisă închiderea, blocarea sau obstrucţionarea parţială sau totală a uşilor de siguranţă şi a coridoarelor de ieşire de urgenţă sub sancţiunea îndepărtării imediate, fără notificare prealabila şi pe cheltuiala vinovatului, a tuturor obiectelor care blochează sau obstrucţionează accesul, a depozitării acestora pe cheltuiala vinovatului, precum şi cu aplicarea oricăror altor sancţiuni prevăzute în Contractul de Închiriere şi/ sau prezentul Regulament Intern.

 

Art. 10. Servicii

10.1.    Serviciul de pază

Administratorul / Locatorul vor decide asupra metodelor si resurselor necesare in vederea asigurarii sigurantei si securitatii Centrului Comercial. Serviciul de pază asigură securitatea Partilor Comune ale Centrului Comercial, fara ca Locatorul sa aiba insa atributii cu privire la paza bunurilor personale ale Locatarilor sau ale Persoanelor Autorizate ale acestora.

Serviciul de pază va fi asigurat în conformitate cu planul de pază avizat de către autorităţile competente.

Serviciul de pază supraveghează modul de respectare a prezentului Regulament Intern, luand masurile necesare in acest sens atunci cand este cazul.

Administratorul Centrului/Locatorul are dreptul de a pastra o copie a cheilor aferente fiecarui Spatiu din Centrul Comercial, intr-un dulap special conceput, la care accesul este limitat. Utilizarea cheilor de rezerva ale Spatiilor se va putea face numai in situatii de urgenta, pentru a preintampina un pericol privitor la siguranta Centrului Comercial sau a persoanelor sau pentru a inlatura/limita consecintele unui astfel de incident. Existenta Cheilor de rezerva in posesia Locatorului nu inlatura raspunderea Locatarilor, acestia asumandu-si in mod exclusiv si in totalitate raspunderea pentru toate si orice consecinte rezultate direct sau indirect din modalitatea de folosinta a Spatiilor sau din activitatea derulata de dansii in cadrul Centrului Comercial. Locatarii au obligatia de a-l informa pe Locator/Administratorul Centrului in legatura cu orice schimbari ale incuietorilor, iar in cazul unor astfel de schimbari, Locatarii vor furniza Administratorului/Locatorului un set din noile chei.

Locatarii nu vor instala nici un alt sistem de inchidere a Spatiilor fara acordul prealabil scris al Locatorului/ Administratorului. Locatarii vor asigura Locatorului/ Administratorului toate codurile privind accesul si dezactivarea codurilor pentru toate alarmele si sistemele de acces care protejeaza Spatiile.


10.2.    Serviciul de curăţenie

Activităţile de curăţenie pentru Partile comune ale Centrului Comercial, sunt externalizate, fiind asigurate de către o companie specializată.


10.3.    Serviciul de întreţinere tehnică

Echipamentele şi instalaţiile proprietate a Locatorului sunt întreţinute şi verificate de o companie specializată, conform planului de întreţinere anuală agreat de Locator

Serviciul de întreţinere tehnică este asigurat pe durata întregului Program de funcţionare a Centrului Comercial. În afara acestui

orar, este asigurată intervenţia tehnică de urgenţă.

În situaţia în care, în Spaţiile închiriate au loc defecţiuni tehnice sau alte probleme tehnice la echipamentele ce apartin Locatorului dar care deservesc Spatiile, Locatarii vor solicita asistenţa serviciului de întreţinere tehnică (pentru constatarea cauzelor defecţiunii şi luarea măsurilor necesare pentru limitarea consecinţelor defecţiunilor) printr-o notificare scrisa adresată in timp util Locatorului/Administratorului Centrului. Pana la interventia serviciului de întreţinere tehnică al Locatorului, Locatarii sunt obligati sa ia tóate masurile pentru a limita sau inlatura consecintele unor astfel de defectiuni.

Fiecare Locatar va trebui sa isi desemneze un Reprezentant tehnic care sa asigure comunicarea si relatia cu Locatorului/Administratorul Centrului pe aspectele tehnice legate de folosinta Spatiilor si va pune la dispozitia Locatorului/Administratorului Centrului dátele de contact ale acestei Persoane. In absenta unui astfel de Reprezentant special indicat de catre Locatar, Reprezentantul tehnic va fi considerata persoana careia ii sunt adresate in mod curent comunicarile si corespondenta legata de derularea Contractului de inchiriere.


10.4.    Îndepărtarea deşeurilor

Locatarii vor utiliza pentru îndepărtarea deşeurilor proprii doar zonele de serviciu indicate de catre Locator, cu excepţia magazinelor care nu au acces direct la coridoare de serviciu; acestea din urma vor putea organiza îndepărtarea deşeurilor proprii prin tranzitarea zonelor comune, pe cel mai scurt traseu către lifturile şi scările de serviciu.

Indepartarea deseurilor se va face doar în afara Programului de Funcţionare si intr.-o asemenea maniera incat sa nu afecteze/degradeze/distruga/sau sa aduca vreun fel de prejudiciu partilor/zonelor/spatiilor apartinand Centrului Comercial.

 

Depozitarea deşeurilor produse în Centrul Comercial este permisă doar în zonele şi containerele special amenajate, delimitate şi semnalizate. Locatarii vor proceda la indepartarea deseurilor zilnice din Spatii, prin aducerea lor în zonele şi containerele special amenajate, în cel mult 30 de minute de la închiderea Programului de functionare. Pana la indepartarea deseurilor din Spatii, Locatarii au obligatia de a se asigura ca depozitarea deseurilor se face in spatii care sa corespunda reglementarilor legale aplicabile in materie. Cartoanele voluminoase şi deşeurile vor fi împăturite înainte de depozitare sau anterior compactării, după caz. Deşeurile umede şi resturile alimentare uscate vor fi depozitate în saci sigilaţi şi depozitate în locurile special amenajate în acest sens, conform instrucţiunilor Locatorului/Administratorului Centrului. Hypermarketul, unităţile de dimensiune medie având o suprafaţă care depăşeşte [400 m2] precum si Restaurantele vor efectua depozitarea şi prelucrarea în propriile Spaţii, exceptând cazul în care Locatorul/Administratorul Centrului decide să pună la dispoziţie zone suplimentare pentru depozitare.

Este interzisă arderea deşeurilor în clădirea sau pe terenul Centrului Comercial. Îndepărtarea deşeurilor speciale (care exced celor rezultate din natura curenta a activitatii comerciale a Locatarilor) sau neobişnuite (palete de lemn, cutii, containere, mobilă, deşeuri voluminoase rezultate din lucrări de construcţii, schelărie, metale, moloz etc.) din Spaţii va fi efectuata pe răspunderea Locatarilor, pe propriile lor cheltuieli si in afara Centrului Comercial.

Nu se vor depozita în Centrul Comercial deşeurile toxice sau a deşeurilor care reprezintă un pericol pentru sănătate sau cauzează contaminarea. Locatorul/Administratorul Centrului va lua măsuri mediate pentru îndepărtarea sau distrugerea acestora, conform cerinţelor legii sau a procedurilor privind siguranţa si va aplica penalitati Locatorului care se face vinovat de nerespectarea acestei reguli.

Utilizarea cărucioarelor pentru cumpărături în scopul transportării gunoaielor şi deşeurilor este strict interzisă.


10.5.    Deratizarea şi dezinsecţia

Administratorul Centrului va asigura trimestrial, precum şi ocazional, dacă este necesar, printr-o terţă companie specializată, acţiuni de deratizare, dezinsecţie şi dezinfecţie în zonele comune, spaţii de servicii şi tehnice.

Toţi Locatarii vor fi în prealabil notificaţi cu privire la data, ora şi durata fiecărei acţiuni, precum şi cu privire la datele de contact şi oferta comercială a furnizorului ales de Locator, cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile în avans.

Toţi Locatarii sunt obligati sa asigure în Spaţiile închiriate, la data şi ora notificate de către Locator/Administratorul Centrului, acţiuni similare de deratizare, dezinsecţie şi dezinfecţie, in asa fel incat Actiunea de deratizare si dezinsectie sa fie realizata in mod eficient si concomitent in tot Centrul Comercial. Locatarii pot apela la serviciile furnizorului ales de Locator sau pot angaja terte companii pentru a efectua deratizarea si dezinsectia in propriile Spatii, suportand in oricare dintre aceste doua cazuri costurile aferente actiunilor efectuate.


10.6.    Alte servicii şi utilităţi

Locatorul/Administratorul Centrului poate asigura şi alte servicii aferente zonelor comune, spaţiilor tehnice şi de serviciu, după cum este necesar pentru o bună şi legală funcţionare a Centrului Comercial şi în limita bugetului de servicii colectat din contribuţiile lunare ale Locatarilor, sau, după caz, în limita bugetului de servicii aprobat de către Locator.

Utilităţile furnizate în Spaţiile închiriate (energie electrică, apă, încălzire) vor fi achitate de către Locatari pe baza citirilor lunare de contoare, sau acolo unde nu sunt instalate contoare, în sistem pauşal.

Locatarii sunt obligaţi să îşi desemneze în scris Persoanele Autorizate care să participe lunar, împreună cu Administratorul Centrului, la citirea contoarelor de utilităţi.

 

SECTIUNEA III.  REGULI DE UTILIZAREA ŞI FUNCŢIONARE A SPAŢIILOR INCHIRIATE

Art. 11. Reguli generale

Activităţile Locatarilor se vor desfăşura in asa maniera încât să nu cauzeze daune/prejudicii/perturbari in activitatea celorlalti Locatari, in activitatea Centrului Comercial sau unor terte persoane. Locatarii vor gestiona pe propriile cheltuieli si vor răspunde în totalitate si in mod exclusiv pentru orice situatie litigioasa creata, pentru orice plangere sau pretentie indreptata impotriva lor, exonerand pe Proprietar de orice raspundere pentru daunele/prejudiciile de orice natura rezultate in mod direct sau indirect din faptele Locatarilor si a Persoanelor Autorizate ale acestora, precum si din activitatea desfasurata de acestia in incinta Centrului Comercial.

Locatarii vor desfasura numai acele activitatile autorizate prin Contractul de inchiriere ca “Activitatile comerciale ale Locatarului”. Nicio modificare, extindere sau schimbare a Activitatilor comerciale ale Locatarului sau ale Spaţiilor nu va fi permisă fără aprobarea scrisă anterioară a Proprietarului.

Locatarii răspund de asigurarea echipării şi aprovizionării corespunzătoare si complete a Spaţiilor cu mărfuri sau bunuri adecvate

si suficiente pentru derularea Activitatilor comerciale ale Locatarilor.

Locatarii au obligatia de a asigura deschiderea catre public a Spatiilor, in mod continuu în timpul Programului de Funcţionare.

În timpul Programului de Funcţionare, Spaţiile vor fi luminate in mod corespunzator, vor fi încălzite şi aerisite corespunzător, iar vitrinele şi denumirile comerciale vor fi amenajate intr.-un mod vizibil si se vor mentine luminate în permanenţă în timpul Programului de Funcţionare.

Cu excepţia Hypermarketului, orice vanzare de proportii mai mari, lichidari de stocuri sau vanzari de bunuri de sezon vor fi supuse aprobarii prealabile scrise a Locatorului/ Administratorului Galeriei Comerciale, cu exceptia activitatilor comune ale Locatarilor desfasurate cu aprobarea Locatorului/Administratorului Fara a aduce atingere prevederile prezentului paragraf, Hypermarketul este autorizat sa organizeze activitati de natura comerciala in baza propriei sale organizari si practici.

Amplasarea de afise sau semne de genul: „Reducere”, „Oferte de tip «Cross Price»” sau „Returnare” in cadrul vitrinelor Spatiilor

va fi supusa in toate cazurile aprobarii prealabile scrise din partea Administratorului Galeriei Comerciale.

Locatarii răspund in mod exclusiv de derularea activitatilor comerciale in Spatii în conformitate cu legile, regulamentele şi practica comună de afaceri aplicabilă.

Locatarii:

(d)    nu vor folosi Spaţiile pentru activităţi zgomotoase, periculoase, ilegale sau imorale, şi nu vor permite ca Spaţiile să fie utilizate pentru cazarea/sederea/locuirea temporara sau permanenta a vreunei persoane. Exceptand derogarile exprese date de Locator potrivit prezentului Regulament, Spaţiile nu vor fi ocupate/folosite pe timpul nopţii.

(e)    nu vor tine nicio întrunire politică sau publică, un vor efectua niciun fel de licitaţie cu vânzare în Spaţii;

(f)    vor evita orice actiune care ar putea crea perturbări, cauza daune sau inconveniente ocupanţilor, utilizatorilor, operatorilor, Locatarilor şi Locatorului.

(g)    vor obtine si vor mentine pe toata durata derularii Contractului, tóate autorizarile, licentele, permisele si avizele necesare pentru desfasurarea activitatii lor in acord cu regulile si nórmele comerciale aplicabile.

(h)    vor mentine Spaţiile intr.-o stare tehnica ce corespunde cu reglementările legale general valabile aplicabile pe teritoriul României, luand tóate masurile necesare pentru a asigura verificarea periodica si mentenanta echipamentelor si instalatiilor tehnice individuale montate in Spatii, sau care deservesc Spatiile.

Locatarii vor respecta pe toata durata existentei lor in incinta Centrului Comercial, nórmele si reglementarile privitoare la sănătate şi siguranţa. Toate lucrările si operatiunile necesare pentru respectarea si implementarea acestor norme in activitatea desfasurata in Centrul Comercial sunt in responsabilitatea exclusivă a Locatarilor si vor fi efectuate pe propia lor cheltuiala. In masura in care Locatorul/Administratorul Centrului va pune in vedere Locatarilor implementarea si respectarea in activitatea lor a normelor privind sanatatea si siguranta, Locatarii se vor conforma imediat, pe propia cheltuiala si raspundere.

Locatarii vor permite accesul si vor coopera in vederea efectuarii oricarei inspecţii cerute de Locator/Administrator sau de organe de control abilitate, pentru a verifica instalaţiile si echipamentele tehnice individuale ale Locatarilor.

Locatarii răspund în exclusivitate de luarea tuturor măsurilor necesare in vederea obţiner licentelor, avizelor si permiselor

necesare din partea autoritatilor relevante pentru difuzarea/folosirea operelor muzicale in interiorul Spatiilor.

In legatura cu propriile Spatii, Locatarii vor suporta raspunderea si costurile tuturor lucrarilor ce trebuie efectuate in baza unui act administrativ sau a unei noi legi, fara a avea dreptul de a solicita nici un fel de despagubire sau compensare din partea Locatorului sau sa faca orice fel de alte plangeri catre Locator.

Locatarul are obligatia de a asigura intretinerea curenta si permanenta a echipamentelor proprii instalate in Spatiu, sau care deservesc Spatiul (cum ar fi, HVAC, extinctoare fum, iluminat, separatoare grasimi, sanitare etc). In caz de nerespectare a prezentei obligatii, Locatorul il va Notifica pe Locatar punandu-i in vedere un termen pentru aducerea la indeplinire a prezentei obligatii.

Daca Locatarul astfel notificat nu da curs solicitarii Locatorului in termenul stabilit de Locator (care nu va depasi 5 zile calendaristice si care va fi stabilit in functie de urgenta situatiei ce se cere a fi remediata), Locatorul are dreptul de a proceda el insusi la efectuarea lucrarilor, pe cheltuiala Locatarului, fără vreo alta formalitate sau decizia unei instanţe judecătoreşti. Locatarul se obliga sa permita accesul Locatorului in Spatiu pentru efectuarea acestor lucrari si sa achite costul acestor lucrari, pe baza devizului comunicat de Locator. Plata se va efectua in termen de 7 zile de la comunicarea devizului, suma prevazuta in deviz fiind acceptata de Locatar ca certa lichida si exigibila, acesta renuntand la orice obiectiuni cu privire la aceasta suma. Pentru evitarea oricarui dubiu, efectuarea lucrarilor de catre Locator pe seama Locatarului reprezinta doar o optiune a Locatorului, iar nu o obligatie a acestuia, iar acest lucru nu il va exonera pe Locatar de la plata penalitatilor pentru nerespectarea obligatiei de intretinerea curenta si permanenta a echipamentelor, penalitati care se vor calcula pana la momentul finalizarii lucrarilor (de catre Locatar sau Locator, dupa caz) .

Locatorul nu va raspunde fata de Locatari si nu vaputea fi obligat la plata niciunei daune, compensatii etc, daca orice Spatii situate in Centrul Comercial, care vor ramane neocupate sau inchise din orice cauza si pentru orice perioada.


Art. 12. Aspectul şi întreţinerea faţadelor Spatiilor

Orice actiune a Locatarilor care afecteaza/influenteaza/modifica aspectul Părţilor Comune din Centrul Comercial sau care afecteaza/modifica aspectul exterior al Spaţiilor, va necesita aprobarea scrisă anterioară a Locatorului/Administratorului.

Fără a se limita la caracterul general al celor prezentate anterior, Locatarii:

(i)    nu vor utiliza postere, bannere publicitare sau orice alte inscripţii si obiecte în vitrinele magazinelor sau pe faţada Centrului Comercial fără obţinerea aprobării scrise anterioare a Locatorului; o astfel de aprobare poate fi revocată oricând, dacă nu este acordată pe o perioadă determinată;

(j)    vor obţine aprobarea scrisă anterioară a Locatorului pentru orice denumiri/inscriptii/obiecte pentru design-ul unor astfel de denumiri, inscriptii, daca sunt de natura sa creeze confuzii, sau sa afecteze in orice fel design-ului estetic general al Centrului Comercial, fie prin natura, dimensiunea sau plasarea acestora. Refuzul din partea Locatorului nu va da nastere la compensatii sau pretentii de orice natura din partea Locatarilor.

Pentru a păstra armonia generală in organizarea estetica a Centrului Comercial siglele/inscriptiile/insemnele de orice natura folosite de Locatari la fatada Spatiilor, sau in vitrinele de la fatata, necesita aprobarea scrisă anterioară a Locatorului, în legătură cu amplasarea, dimensiunea, materialul şi culoarea acestora.

Se interzice Locatarilor să amplaseze orice însemne/indicatii/sigle/obiecte sau alte asemenea, ale propriilor magazine, Spatii, pe faţada Centrului Comercial sau in Partile Comune ale acestuia, fără acordul scris şi prealabil al Locatorului. Instalarea/amplasarea oricăror însemne/indicatii/sigle aprobate anterior de catre Locator, va fi efectuata pe cheltuiala, riscul si raspunderea exclusiva a Locatarilor, acestia suportand si orice consecinte rezultate din folosirea respectivelor marci/indicatii/sigle.

Se interzice Locatarilor să amplaseze reclame/marci/inscriptii/obiecte etc, pe fatada Spatiilor prin care se promovează direct sau indirect activităţi/servicii aflate in concurenţă cu cele ale Locatorului.

Orice semn aflat in interiorul Spatiului, care este vizibil din exteriorul acestuia va fi aprobat de Locator, proiectat si executat in conformitate cu Specificatiile Tehnice.

 

Art. 13. Funcţionarea serviciilor în Spaţii


13.1.    Utilităţi

Chiriaşii sunt pe deplin raspunzatori de încheierea/respectarea/ derularea contractelor relevante pentru furnizarea de utilităţi in Spatii, altele decat cele care vor fi furnizate prin intermediul Locatorului.

Orice dispozitiv/echipament/masura luata de catre Locatar care are sau poate avea ca efect creşterea consumului de energie electrică in Spatiu, va fi aprobata in scris in prealabil de catre Locator (din considerente de ordin tehnic în legătură cu capacitatea instalaţiilor electrice şi de răcire).


13.2.    Curăţenia

Locatarii vor păstra curăţenia şi ordinea in Spaţii, si vor asigura mentenanta si curatarea sistematica a însemnelor, accesoriilor, echipamentelor, vitrinelor şi a obiectelor expuse in vitrina. Operatiunile de intretinere nu se va efectua pe timpul Programului de Funcţionare.

În incinta Spaţiilor, Locatarii sunt liberi sa aleaga societatea care să efectueze curăţenia, la propria lor discreţie, cu condiţia ca acea societate să fie înregistrată corespunzător, iar angajaţii săi să respecte prezentul Regulament Intern.


13.3.    Paza in Spatii

Locatorul nu răspunde de protecţia Spaţiilor, a persoanelor si a bunurilor din Spatii contra furtului, distrugerii, actiunilor de vandalism si violenta. Locatarii sunt obligati sa isi ia propriile masuri de siguranta si de securitate pentru prevenirea unor astfel de incidente, respectand prezentul Regulament Intern.

Locatarii vor fi responsabili pentru protectia efectiva a Spatiilor pe care le inchiriaza impotriva patrunderii fara drept sau furtului, fie ca se desfasoara in timpul si/sau in afara Programului de Functionare.

Locatarii sunt responsabili pentru blocarea accesului din exterior la Spatii (daca este cazul) si a fatadelor, precum si pentru protejarea Spatiilor impotriva furtului. In acest sens, Locatarii sunt obligati sa prevada Spatiile cu sisteme eficiente antiefractie, care sa asigure avertizarea si interventia rapida in cazul aparitiei unor incidente.

Locatarii nu vor impiedica serviciul de securitate al Locatorului in a-si indeplini atributiile in special in cadrul Partilor Comune.

Locatarii sunt obligati ca in termen de 3 zile lucratoare de la incheierea Contractelor privitoare serviciile de paza si securitate in Spatii, sa comunice Locatorului denumirea si datele de identificare ale companiei care asigura aceste servicii pentru Spatiu.


13.4    Climatizarea

Spatiile Locatarilor for fi incalzite si/sau racite in timpul Programului de Functionare.

Locatarii sunt responsabili sa instaleze si sa opereze, in Spatiul respectiv, instalatiile de aer conditionat (AC) si de incalzire, cel mai tarziu la Data Inaugurarii, in conformitate cu prevederile Contractului de Inchiriere relevant si ale Specificatiilor Tehnice. Pe cale de consecinta, urmatoarele reguli sunt aplicabile pentru oricare si toate Spatiile, dar nu vor fi aplicabile cu referire la celelalte suprafete:

•    Instalarea, operarea si intretinerea sistemului AC, in special in ceea ce priveste setarea si reglarea acestuia sunt obligatorii. Pe cale de consecinta, Locatarii sunt obligati sa incheie contracte de intretinere cu societati competente sau cu societati avizate de furnizorii de echipamente, contracte ce vor fi intocmite in mod corespunzator si vor include toate lucrarile necesare.

•    Filtrele AC trebuie trebuie sa fie curatate si schimbate in mod regulat, la intervale de cel putin doua luni si echipamentul va fi inspectat si intretinut cel putin o data pe an.

•    Orice modificari in amenajarea interioara a unei camere sau instalatii care ar putea interfera in echilibrul termic al Galeriei Comerciale/Centrului Comercial va fi conditionata de acordul prealabil scris al Locatorului si, in cazul in care sunt produse daune instalatiilor si echipamentelor comune din Galeria Comerciala/Centrul Comercial, Locatorul poate solicita rambursarea costurilor de catre Locatari.

•    Se interzice in mod expres lasarea deschisa a usilor exterioare ale Spatiilor in asa fel incat aerul sa circule din exterior spre interiorul Galeriei Comerciale/Centrului Comercial, cu exceptia duratei de aprovizionare cu marfa.

 

Pe durata Orarului de Functionare, Locatarii vor instala sisteme corespunzatoare pentru a mentine temperatura Spatiilor acestora la acelasi nivel cu temperatura Galeriei Comerciale/Centrului Comercial.

In afara Programului de Functionare, temperatura Spatiilor va fi in orice moment mentinuta la nivelul „dezghetului” („frost free”).

Administratorul Galeriei Comerciale va avea dreptul de a solicita Locatarilor proba inspectiilor si verificarilor (jurnalul inspectiilor, facturi, etc.) si sa verifice daca instalatiile in fiecare Spatiu sunt in stare buna de functionare.

In cazul unei modificari a sistemului AC intr-un anumit Spatiu, Locatarul va informa Locatorul/Administratorul, care va aviza tehnic orice echipament tehnic sau schimbare care poate interfera cu sistemul general de AC al Galeriei Comerciale/Centrului Comercial sau care nu corespunde Specificatillor Tehnice.


13.5.    Îndepărtarea deşeurilor

Fiecare Locatar are obligatia de a indeparta deseurile rezultate din activitatea desfasurata in incinta Centrului Comercial. Prevederile art. 10.4 din prezentul Regulament se vor aplica in mod corespunzator.

Fiecare Locatar, in functie de specificul activitatii sale, are obligatia de a respecta tóate prevederile legale in materie de protectia mediului, de a face demersurile si de a lua tóate masurile necesare care sa asigure respectarea acestor prevederi. Locatorul este exonerat de raspundere in cazul in care Locatarii, prin activitatea lor aduc atingere normelor privind protectia mediului si colectarea deseurilor. Locatarii au obligatia de a plati Locatoruluii orice daune, costuri, amenzi, sanctiuni, prejudicii de orice natura suferite ca urmare a nerespectarii de catre Locatari a obligatiilor ce le revin din punct de vedere al protectiei mediului.


13.6.    Reţele şi conducte

Este interzisa deversarea de produse poluante, corozive, inflamabile, acide sau alte materiale periculoase in conductele de canalizare, iar in general este interzisa depozitarea oricaror deseuri care ar putea determina blocarea sau distrugerea conductelor.

Restaurantele vor deversa lichide si deseuri care au la baza uleiuri, doar in anumite conducte de canalizare care sunt dotate cu separatoare de grasimi.

Cerinte speciale pot fi impuse in mod rezonabil de catre Locator sau de catre Administratorul Centrului la anumite intervale de timp, in legatura cu apele uzate sau deseurile rezultate din activitati precum procesarea, ateliere foto etc.


13.7.    Nivelul sunetului/zgomotului si instalatiile

Locatarii au obligatia de a asigura izolarea fonică a Spaţiilor, in asa fel incat nivelul de de zgomot din Spatii sa nu tulbure ceilalti Locatari sau clienţii Centrului Comercial.

Locatarii vor dota Spatiile lor cu instalatii de sunet/zgomot. Nivelul sunetului/zgomotului acestor instalatii private nu va afecta Spatiile vecine sau clientii Centrului Comercial. Locatarii nu vor utiliza niciun fel de difuzor sau alte modalitati de difuzare a sunetului care pot fi auzite din afara Spatiilor pe care le utilizeaza, si nici nu vor utiliza instalatii sau aparatura electrica sau orice alte dispozitive care ar putea interfera cu receptia radio sau de televiziune, fara a modifica acele dispozitive sau aparate in vederea prevenirii interferarii cu elementele de natura electronica ale altor Spatii.

Locatorul poate utiliza in cadrul Partilor Comune sistemul de sunet pe care il detine in vederea promovarii bunurilor si serviciilor care sunt disponibile in cadrul Centrului Comercial.


13.8.    Utilizarea undelor de frecventa si a sistemelor de telecomunicatii

Locatarii sunt responsabili in mod exclusiv pentru luarea tuturor masurilor necesare si pentru obtinerea de la autoritatea competenta a unei licente exclusive precum si pentru identificarea undelor de frecventa care le vor fi alocate. De asemenea, Locatarii sunt responsabili pentru instalarea si intretinerea sistemului lor de telecomunicatii (Internet, retele speciale sau securizate, satelit etc.). Instalarea unui asemenea echipament in cadrul Partilor Comune (inclusiv pe acoperis) si/sau in cadrul Partilor Comune este supusa autorizarii speciale din partea Locatorului.

 

Art. 14. Lucrări şi reparaţii în Spaţii

Locatarii nu vor avea dreptul de a efectua nicio alta lucrare in Spatiu in afara celor indicate in Specificaţiile Tehnice, daca nu au obtinut in prealabil acordul scris din partea Locatorului. Acest acord poate fi refuzat in cazul in care Lucrarile Locatarului nu sunt in concordanta cu politica generala a Locatorului cu privire la Centrul Comercial si/sau in conformitate cu regulile si reglementarile aplicabile.

In situatia in care, din cauza schimbarilor legislatiei si reglementarilor locale, Lucrari ale Locatarului de natura speciala trebuie sa fie efectuate in vederea conformarii cu cerintele noilor legi/reglementari, Locatarii vor efectua asemenea lucrari pe cheltuiala proprie si in cea mai scurta perioda de timp posibila.

Indiferent de natura activităţilor derulate/efectuate de Locatari in Spatiu, acestia vor suporta in exclusivitate toate costurile legate de intretinerea si reparaţiile necesare mentinerii Spaţiilor in stare corespunzatoare.

Locatarii au obligatia de a obtine toate autorizaţiile/permisele si aprobarile necesare în vederea efectuarii de lucrari in Spatiu. Lucrările vor fi executate cu respectarea tuturor legilor şi regulamentelor aplicabile (inclusiv in materia de protectie si securitate), precum si cu respectarea Specificaţiilor Tehnice si Instructiunilor Locatorului.

Pentru orice Lucrare efectuata in Spatiu, Locatarul se obliga sa puna la dispozitia Locatorului planuri, planşe şi specificaţii in formatul si numarul de exemplare solicitat de catre Locator, acestea necesitand a fi aprobate de Locator in vederea inceperii executarii Lucrarilor.

Din motive de siguranţă, Lucrările la conductele de gaze şi Lucrările de racorduri electrice se vor efectua de către Locatar numai cu aprobarea scrisă anterioară a Locatorului şi numai sub controlul Locatorului/Administratorului Centrului.

Lucrările care modifică instalaţia generala de detectare si de siguranta impotriva incendiilor vor fi efectuate doar de Locator.

Orice lucrari care afectează Părţile Comune, instalaţia de siguranţă contra incendiilor sau instalaţiile comune de aer condiţionat şi de încălzire si care sunt determinate de modificări solicitate de un Locatar sau de lucrari ale acestuia, in masura in care sunt aprobate de Lopcator, vor fi efectuate pe cheltuiala exclusiva a Locatarului respectiv.

In vederea efectuarii anumitor lucrari (de exemplu: instalarea echipamentului de stingere a incendiilor, perforarea fatadei sau hidroizolatia, etc.), care ar putea afecta garantia aplicabila pentru oricare dintre Lucrarile Locatorului, Locatorul poate impune Locatarilor sa incheie contracte de antrepriza cu anumite societati desemnate de catre Locator/Administrator. In aceasta situatie Locatarii au dreptul de a negocia cu firma desemnata valoarea tarifelor, acestea fiind supórtate in mod exclusiv de catre Locatarul care initiaza/solicita respectivele Lucrari.

Chiriasii sunt raspunzatori pentru proiectarea instalatiilor HVAC (caldura, ventilatie, aer conditionat), proiectarea si montarea perdelei inferioare de sprinklere, a sistemului de detectie a incendiilor, si se obliga sa execute aceste lucrari cu antreprenorii prezenti in santier angajati ai Locatorului, care executa sistemele similare pe celelalte zone ale Centrului comercial

Orice antena separata si exterioara pentru radio, televiziune sau telefonie, precum si orice antena parabolica poate fi instalata in exteriorul Spatiilor, cu conditia obtinerii acordului prealabil scris al Locatorului. Oricare si toate echipamentele de natura privata instalate intr-una dintre Partile Comune (inclusiv pe acoperis) vor necesita acordul scris al Locatorului.

Lucrarile de amenajare/reparatii/modificare vor fi efectuate in concordanta cu reglementarile in vigoare, cu instructiunile Locatorului si respectand prevederile Contractului de inchiriere si Specificatiile tehnice aplicabile. Elementele de delimitare a acestor lucrari vor fi aprobate de Locator di vor fi organizate pe cheltuiala Locatarilor, pe intreaga suprafata si inaltime a Spatiilor sau a oricarei parti a acestora in care au loc Lucrari ale Locatarului. Materialele din care vor fi compuse elementele de delimitare vor fi curate sau vopsite si nu vor permite ca zgomotele sau praful sa afecteze activitatile desfasurate in Centrul Comercial si in alte Spatii. De asemenea, materialul din care sunt confectionate aceste elemente de delimitare va fi in concordanta cu aspectul general al Centrului Comercial.

Locatarii sunt indreptatiti sa utilizeze suprafata elementelor de delimitare in vederea lipirii sau afisarii oricaror afise, decoratiuni, simboluri etc., cu conditia ca asemenea elemente sa contribuie la promovarea activitatilor lor si/sau la promovarea Centrului comercial

Supraîncărcare. In baza Contractului de Inchiriere relevant si a Specificatiilor Tehnice, orice obiect care cantareste mai mult decat limita de incarcare stabilita [in cadrul documentatiei tehnice pentru respectivele Spatii] pentru podele sau pereti, trebuie sa fie amplasat si/sau depozitat pe podele sau agatat pe pereti astfel incat sa nu afecteze rezistenta zidurilor si a podelelor si in vederea prevenirii producerii daunelor sau distrugerii peretilor sau tavanelor.

In consecinta, este interzisa amplasarea sau lipirea oricaror obiecte grele pe peretii de partitionare dintre Spatii, cu exceptia peretilor de suport, totusi, sub conditia ca greutatea acestor obiecte sa nu depaseasca jumatate din greutatea care poate fi suportata de catre peretii despartitori dintre Spatii.


Art. 15. Măsuri de securitate, siguranţă şi protecţie împotriva incendiilor în Spaţii

Locatarii vor răspunde de funcţionarea echipamentului de protecţie contra incendiilor, a sistemului de detectare a incendiilor, a reţelelor de aspersoare şi extinctoare portabile instalate de în Spaţii.

Locatarii vor permite accesul si vor coopera cu Locatorul in vederea asigurarii inspecţiilor şi vizitelor pentru verificarea modului de întreţinere a instalaţiilor de curent electric, a reţelelor comune proprii care deservesc Spatiile.

Locatarii vor lua masurile necesare pentru ca usile/ ieşirile de urgenţă sa nu fie obstructionate si pentru ca echipamentul de combatere a incendiilor (detectoarele de fum, capetele aspersoarelor, etc.) sa fie mentinut in permanenta stare de functionare. Locatarul din a carui vina/neglijenta, a fost cauzata obstrucţia sau deteriorarea va fi ţinut răspunzător pentru toate consecinţele, pierderile, prejudiciile de orice natura cauzate Locatorului, celorlalti Locatari sau tertelor persoane.

Prezentul Regulament Intern poate fi modificat oricând ţinând cont de nevoile serviciilor de siguranţă, modificarile fiind aduse la cunostinta Locatarilor si devenind obligatorii pentru acestia din momentul aducerii la cunostinta.

Administratorul Centrului va afişa în Părţile Comune iar Locatarii vor afişa în interiorul Spaţiilor lor, astfel de reguli de siguranţă, planuri şi hărţi cu ieşirile de urgenţă necesare pentru luarea masurilor de siguranţă publică in caz de incendiu.

Locatarii sunt responsabili pentru a asigura in interiorul Spatiilor instalarea echipamentului special conectat la reteaua generala de protectie impotriva incendiilor, la extinctoare portabile si, in cazul tavanelor false din Spatii, la sprinklere suplimentare si la sistemul de detectare a incendiilor, in conformitate cu Specificatiile Tehnice si cu actele administrative adoptate de autoritatile competente in domeniu.

In cazul in care Locatarii vor instala in Spatiile aferente orice sistem suplimentar de sprinklere sau orice hidranti sigilati, acestia se vor asigura ca echipamentul este sigilat si pregatit pentru folosire, conectat la sistemul principal si accesibil personalului raspunzator cu paza intregului Centru.

In functie de tipul amenajarii interioare (tavane false, bucatarie, etc.) si de domeniul de activitate, Locatarii vor instala retele secundare conectate la sistemul principal. Aceste lucrari de prevenire a incendiilor vor fi realizate numai de prestatori desemnati sau aprobati de Locator, pe cheltuiala Locatarilor.

Locatarii vor asigura existenta de extinctoare portabile de foc, şi, dacă este necesar, hidranţi sigilaţi, alarme de incendiu şi alte instalaţii potrivit cerintelor legale si ordinelor date de autoritatile care răspund de protecţia contra incendiilor, precum si potrivit instructiunilor date de Locator. Extinctoarele de foc portabile trebuie să fie întotdeauna uşor accesibile şi plasate în locuri vizibile. Locatarii vor suporta costurile în legătură cu întreţinerea acestora şi vor răspunde de functionarea si mentenanta echipamentelor si a extinctoarelor pe întreaga durata a ocuparii Spatiilor.

Aducerea în Centrul Comercial sau păstrarea în Spaţii a oricăror mărfuri care ar putea cauza risc de incendiu sau explozie (canistre de benzină, rezervoare de gaze inflamabile, explozive, muniţii, etc.) este strict interzisă.

Locatorul are dreptul de a controla interiorul Spaţiilor sau de a asigura controlul acestora de către un expert (inclusiv a tuturor părţilor, care nu sunt accesibile publicului) in scopul de a verifica respectare obligatiilor prevazute de prezentul Reagulament in materie de siguranta si protectie impotriva incendiilor.


Art. 16. Inventarierea

Organizarea de catre Locatari a inventarierii anuale sau ocazionale se face doar cu acordul prealabil al Administratorului Centrului, în zilele şi intervalele orare stabilite de comun acord.

 

Art. 17. Personalul magazinelor

Locatarii vor informa Locatorul/Administratorul despre orele la care sau după care personalul Locatarului intră în Spaţii pentru a pregăti deschiderea.

Fiecare Locatar va da numele, functia, adresa, numărul de telefon şi fotografiile Persoanelor sale Autorizate care lucrează în Centrul Comercial. Pentru fiecare magazin, Locatarii vor desemna o persoană cu răspundere, care va fi prezentă permanent în Centrul Comercial sau poate fi găsită permanent pentru a trata urgenţele sau cazurile de necesitate imediată.

În interiorul Programului de Funcţionare, angajaţii Locatarilor trebuie să aibă un aspect agreabil si un comportament decent şi politicos in relaţiile cu clienţii, publicul şi alţi ocupanţi din Centrul Comercial, trebuie să fie aibă.


Art. 18. Alte reguli

Locatarilor le va fi permis, in timpul Programului de Functionare, sa ilumineze ferestrele Spatiului si toate portiunile Spatiilor aferente care sunt vizibile direct dinspre Partile si/sau Suprafetele Comune. Locatorul poate solicita, de asemenea, iluminarea ferestrelor Spatiului sau a semnelor vizibile din exteriorul Centrului Comercial pe timpul noptii sau la anumite intervale de timp.

Locatarii vor lua toate masurile necesare pentru a preveni emanarea de mirosuri neplacute din Spatiu. Este interzisa aducerea in Spatiu a oricaror materiale periculoase, nocive, neplacute, care degajeaza mirosuri neplacute sau care sunt inflamabile, ce sunt interzise in baza regulilor si prevederilor generale, a regulamentelor de sanatate si de practica companiilor de asigurare.

Prepararea mancarii in interiorul Spatiului este permisa numai in cadrul Spatiilor stabilite in acest scop de Locator (i.e. restaurante si activitati de alimentatie) asa cum acest lucru este prevazut in baza Contractului de Inchiriere relevant sau in anumite spatii din interiorul Hypermarket-ului.


SECTIUNEA IV. PROCEDURI PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ


Art. 19. Definiţie şi obligaţia de sesizare

Prin situaţii de urgenţă, se înţeleg acele situaţii în care sunt ameninţate sau afectate viaţa, securitatea sau integritatea persoanelor, a bunurilor, echipamentelor sau clădirii. În cazul în care orice persoană aflată în incinta Centrului Comercial, sesizează o situaţie de urgenţă, aceasta este obligată să aducă imediat la cunostiinţa echipei de management şi a serviciului de pază împrejurările şi locaţia în care s-a constatat situaţia respectivă.


Art. 20.Procedura în caz de incendiu

În cazul în care se constată pericol de incediu sau declanşarea unui incendiu în incinta Centrului Comercial, este obligatorie respectarea următoarei proceduri:

–    se va anunţa imediat situaţia persoanelor aflate în zona respectivă, pentru iniţierea procedurilor de intervenţie, respectiv de localizare şi stingere a incendiului cu ajutorul primelor mijloace de intervenţie disponibile la locaţie (extinctoare);

–    se va anunţa imediat echipa de management şi serviciul de pază, fie telefonic, fie prin activarea butoanelor de alarma;

–    la declanşarea alarmei de incendiu, toate persoanele aflate în zona de declanşare a alarmei vor opri imediat orice alta activitate şi se vor îndrepta către cea mai apropiată cale de evacuare de urgenţă;

 –    la declanşarea alarmei de incediu, persoanele cu atribuţii privind stingerea incendiilor şi evacuare, vor îndruma persoanele aflate la etaj către căile de evacuare de urgenţă (scări), către parter, până la zonele exterioare de evacuare. Este interzisă utilizarea lifturilor de marfă sau de persoane pentru evacuarea în caz de incendiu;

–    persoanele cu atribuţii privind prima intervenţie pentru stingerea incendiilor vor folosi extinctoarele pentru a localiza şi stinge incendiul (îndreptând jetul către baza focului);

–    în cazul în care prima intervenţie ramane fără efect, se va dispune evacuarea toatala a zonei şi se va utiliza sistemul automat de stingere a incendiilor, echipa de intervenţie a Centrului Comercial, precum şi alte mijloace pentru cazuri extreme (intervenţia pompierilor militari, etc) pentru localizarea şi stingerea acestuia;

–    se va părăsi imediat clărea, utilizând căile de evacuare de urgenţă;

–    pe perioada intervenţiei este interzis accesul în clădire, până la finalizarea acesteia, sau până la momentul în care echipa de pompieri sau Administratorul Centrului acordă permisiunea de acces.

Administratorul Centrului va organiza semestrial exerciţii de evacuare şi intervenţie în caz de incendiu, pentru exersarea procedurilor specifice şi pentru a asigura o reacţie organizată şi controlată în cazuri reale de urgenţă.


Art. 21. Procedura în caz de cutremur (major)

În cazul producerii unui cutremur, se recomandă următoarele măsuri de precauţie:

–    nu se vor utiliza lifturile de persoane sau de marfă, scările sau benzile rulante în timpul sau ulterior producerii unui cutremur, chiar dacă acestea sunt în continuare alimentate şi funcţionabile;

–    imediat dupa incetarea cutremurului, Locatarii vor lua măsuri pentru evacuarea personalului propriu, conform procedurilor de evacuare, cunoscut fiind că doar instalaţiile de siguranţă vor funcţiona;

–    procedurile de evacuare se vor desfăşura în linişte şi cu calm, pentru ca echipa de prim ajutor a Centrului Comercial să poată identifica şi asista persoanele rănite, iar apelurile de ajutor să fie auzite;

–    în zona de evacuare, reprezentanţii Locatarilor se vor asigura că întreg personalul propriu a fost evacuat şi va anunţa imediat Administratorul Centrului dacă este sesizată lipsa unui sau a mai multor angajaţi.

–    datorită faptului că de obicei, cutremurele sunt urmate de replici, se impune o evacuare rapida; în acest scop, se recomandă lăsarea bagajelor de mână, a pantofilor cu toc, sau a altor obiecte care pot încetini sau îngreuna evacuarea.

–    se va evita orice contact cu linii electrice, conexiuni electrice sau obiecte alimentate electric;

–    se va evita utilizarea telefoanelor în alte scopuri decât acelea de apelare pentru ajutor, raportarea urgenţelor medicale, a incendiilor sau a altor urgenţe, sau pentru desfăşurarea unor servicii esenţiale;

–    nu se vor utiliza toaletele până nu se va asigura că ţevile de alimentare cu apă şi de scurgere nu sunt rupte;

–    se vor îndepărta eventualele scurgeri de combustibil sau de substanţe chimice;

–    accesul în sau în jurul Centrului Comercial sa va efectua cu mare atenţie, pentru evitarea eventualelor prăbuşiri ale elementelor de construcţie, scurgeri de gaze sau de apă, spargerilor de geamuri, etc.


Art. 22.Procedura în caz de ameninţare cu bombă

În cazul unei ameninţări cu bombă, persoanele care au luat la cunostiinţă despre această situaţie sunt obligate să anunţe imediat Administratorul Centrului.

Administratorul Centrului va dispune evacuarea imediată a Centrului Comercial.

Reprezentanţii Locatarilor se vor asigura că întreg personalul propriu este evacuat şi prezent la locul evacuării şi va anunţa imediat Administratorul Centrului dacă este sesizată lipsa unui sau a mai multor angajaţi. Imediat cum se constată evacuarea totală a Centrului Comercial, Administratorul Centrului va încuia toate intrările în Centru, până la sosirea forţelor de ordine şi de intervenţie specializată.

Accesul în cladire va fi permis doar în momentul în care forţele de ordine anunţă înlăturarea pericolului.


Art. 23. Procedura în caz de luare de ostatici, jaf armat, furt sau intrare prin efracţie

În caz de jaf armat sau luare de ostatici în Centrul Comercial, Locatarii nu se vor implica direct şi nu vor părăsi Spaţiile închiriate până la momentul la care serviciul de pază va anunţa înlaturarea oricărui pericol. Chiriaşii care nu sunt afectaţi de incident vor lua măsuri pentru asigurarea Spaţiilor proprii închiriate (uşi şi alte căi de acces).

Persoanele aflate în incinta Centrului Comercial vor evita să se apropie de orice suprafeţe vitrate, pentru a evita riscul de accidentare sau rănire în cazul utilizării armelor de foc.

În cazul în care se constată astfel de incidente, personalul de securitate va anunţa imediat forţele de ordine şi nu se va implica direct în eveniment, dar va securiza zonele adiacente şi căile de acces.


Art. 24.Procedura în caz de inundaţie

În cazul producerii de inundaţii, se va anunţa imediat Administratorul Centrului şi serviciul de mentenanţă. Se va proceda la deconectarea imediată a tuturor echipamentelor electrice şi la evacuarea persoanelor din aria afectată.


Art. 25.Procedura în caz de întrerupere a alimentarii cu energie electrică

În cazul întreruperii alimentării cu energie electrică, se va contacta imediat Administratorul Centrului şi se vor lua măsuri pentru securizarea Spaţiilor închiriate, de servicii şi tehnice. Persoanele surprinse în lifturi şi parcare vor apela serviciul de pază, pentru deblocare sau asistenţă.


Art. 26.Procedura în caz de alte defecţiuni tehnice

În cazul oricăror defecţiuni tehnice se va anunţa imediat Administratorul Centrului şi firma de întreţinere tehnică, care va constata cauzele defecţiunii şi va dispune măsurile reparatorii.



SECTIUNEA V. SANCTIUNI

In cazul acelor incalcari ale prezentului Regulament care se consuma imediat, neavand un caracter continuu, fiecare astfel de incalcare din partea Locatarilor da dreptul Locatorului de a aplica o penalitate in cuantum de 35 Euro/m.p. Penalitate se aplica fara punere in intarziere, de la data la care Locatorul a luat cunostinta de respectiva incalcare.

 

In cazul acelor incalcari ale prezentului Regulament care au un caracter continuat, reprezentat prin caracterul repetitiv al actelor de nerespectare, toate subsumate nerespectarii unei anumite obligatii prevazute de prezentul Regulament, Locatorul va aplica o penalitate de 30 de Euro/m.p/zi de incalcare. Penalitate se aplica fara punere in intarziere, de la data la care Locatorul a luat cunostinta de respectiva incalcare.

In cazul unor incalcari continue, in masura in care desi pus in intarziere de catre Locator, Locatarul nu remediaza incalcarea in termenul pus in vedere in mod rezonabil de catre Locator in functie de natura incalcarii, Locatarul va plati Locatorului o penalitate in cuantum de 40 Euro/m.p/pe fiecare zi de incalcare.

Aplicarea penalitatilor mai sus stipulate nu exonereaza insa Locatarul de la acoperirea integrala a prejudiciului cauzat Locatorului sau tertilor prin nerespectarea obligatieilor prevazute de prezentul Regulament.

Plata penalitatilor nu va impiedica Locatorul in a lua orice masuri necesare si utile pentru limitarea/inlaturarea consecintelor si efectelor unei astfel de incalcari.




SECTIUNEA VI. PREVEDERI FINALE


Locatarii vor pastra si folosi Spatiile intr-o maniera corespunzatoare, la standarde superioare care sa asigure reputatia pe plan intern si international a Centrului Comercial si a Locatorului.

Locatorul este indreptatit sa modifice prezentul Regulament oricand va considera de cuviinta, pentru a imbunatati coexistenta in interiorul Centrului Comercial, pentru a crea un climat de cooperare pasnic, pentru a permite desfasurarea unei activitati echilibrate si pentru a alinia activitatea Centrului Comercial la reglementarile legale, tehnice si comerciale aplicabile.

Modificarile aduse prezentului Regulament vor fi aduse la cunostinta Locatarilor si vor deveni obligatorii pentru acestia din momentul comunicarii.




Bulevardul 1 Decembrie 1918 33A, Bucharest, Romania


Închiriază un spațiu sau promovează-te în centrul comercial


Urmărește-ne în social media

Cookies Politică de confidențialitate Regulament